Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Continuum był rozwijany pod nazwą Modern Glas...

Continuum był rozwijany pod nazwą Modern Glass

"Czy to smartfon, czy konsola do gier? Tak.", "Telefon, który myśli, że jest PC.", "Wiele ekranów, jeden mózg." - takimi sloganami najłatwiej przypomnieć czytelnikom istotę Continuum - interfejsu oferowanego przez Windows 10, który - mówiąc krótko - łączy niewielkie urządzenia z dużymi ekranami i zaciera granice między platformą mobilną a PC. Mieliśmy już czas, by poznać Continuum od strony użytkowej, a teraz mamy szansę, by zobaczyć, jak to wygląda od kuchni.

W historię rozwoju jednej z przełomowych funkcji w Windows 10 wprowadza nas Abolade Gbadegesin, inżynier oprogramowania z Microsoft, który opowiada o procesie unifikacji ekosystemu Windows na szczególnym przykładzie, jakim jest Continuum. Funkcja powstała, by połączyć różne typy urządzeń, uruchamiające (przynajmniej do czasu UWP) różne typy oprogramowania i wymagające odmiennego sposobu interakcji. Continuum pozwala używać telefonu jak PC - wyposażając go w klawiaturę i mysz - lub korzystać z Windows 10 Mobile oferującego drugi ekran roboczy. Aplikacje uruchamiane na smartfonie dostosowują się do zewnętrznego ekranu dzięki skalowaniu interfejsu a także zmianie jego elementów na wzór PC.

Jak wynika z ujawnionych materiałów, Continuum był pierwotnie rozwijany pod nazwą kodową Modern Glass. Nie jest to bynajmniej nawiązanie do Aero Glass z Windows 7 i Modern UI z Windows 8. Nazwa odnosiła się do zaprezentowanego w 2012 r. Xbox SmartGlass - funkcji, która pozwalała komunikować się z konsolą za pomocą smartfona lub tabletu. Kolejne nazwy robocze to Wizard oraz Tinman. Nietrudno się domyślić, że ktoś w Microsoft bardzo namiętnie oglądał Czarnoksiężnika z krainy Oz...

Gbadegesin wyjawił, że Microsoft zaczął prace nad Continuum w 2012 r., na krótko po wydaniu Windows 8. Zrzut ekranu, który widzicie powyżej, pochodzi jeszcze z czasów projektu Modern Glass i obrazuje symulację połączenia z pulpitem zdalnym na przykładzie aplikacji Direct3D, uruchomionej w Visual Studio. Co ciekawe, prezentacja skupia się nie tylko na przeszłości Continuum, ale też na kierunkach jego przyszłego rozwoju, które obejmują między innymi:

  • Bardzo duże wyświetlacze fizyczne (80"+)
  • Wirtualne wyświetlacze (HoloLens)
  • Interakcję za pomocą głosu
  • Oddzielne [metody/urządzenia] wejścia, wyjścia i czujniki
  • Interakcję z wieloma użytkownikami

Niestety na liście przyszłych zmian brak odniesień do aplikacji Win32, które można by uruchamiać na smartfonie z obsługą Continuum. Funkcja ta nadejdzie prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku wraz z aktualizacją Redstone 2, czyli drugą falą Anniversary Update, w dużej mierze skupioną na Windows 10 Mobile.

Krzysztof Sulikowski
9 sierpnia 2016, 13:12
1 379
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
9 sierpnia 2016, 13:12
1 379
Odsłony



Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.