Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Volvo pracuje nad holograficznym doświadczeni...

Volvo pracuje nad holograficznym doświadczeniem klienta z HoloLens

O marketingowym potencjale HoloLens mówiło się już wówczas, gdy urządzenie po raz pierwszy wyjrzało na światło dzienne. Klienci biznesowi, artyści czy nawet osoby prywatne mogą w specjalnym studio sfotografować lub nagrać przedmioty i postaci, by następnie udostępniać je w Internecie czy wysyłać klientom. Stworzone w taki sposób hologramy można też umieścić w naturalnym otoczeniu użytkownika, który przy pomocy zestawu HoloLens widzi je ze wszystkich stron, może obracać, przybliżać czy modyfikować. Z takiego scenariusza zamierza skorzystać Volvo Cars, które już nawiązało współprace z Microsoft.

"Jesteśmy podekscytowani, ogłaszając nawiązanie partnerstwa między Microsoft Hololens i Volvo Cars, które to skupi się na eksploracji przyszłych motoryzacyjnych i technologicznych scenariuszy, i zmieni wyobrażenie tego, w jaki sposób ludzie doświadczają zakupu samochodu - od wyszukiwania informacji po personalizację wybranego samochodu" - czytamy na Microsoft Devices Blog. Koncepcja szweckiego producenta zakłada bardziej skupione na człowieku doświadczenie. HoloLens potrafi więc niejako wmiksować cyfrowe obiekty w rzeczywiste otoczenie klienta, przy czym - w odróżnieniu od "namacalnych" części samochodowych - hologramy nie są ograniczone obowiązującymi prawami fizyki. Microsoft rozwija swoją wizję: "Wyobraźcie sobie rozszerzenie doświadczenia zakupu poprzez oglądanie całości wnętrza samochodu, który kupujecie. Dzięki mocy hologramów mamy możliwość kompletnego otwarcia samochodu, bliższego przyjrzenia się silnikowi, inspekcji podwozia czy zobaczenia przeniesienia napędu i skrzyni biegów w akcji".

W przyszłości, przychodząc do salonu Volvo, zyskamy dostęp do pełnego zakresu opcji, funkcji i możliwości, właściwych każdemu modelowi auta. Doświadczenie to - na wzór innych scenariuszy marketingowych - można będzie także przenieść do domowego zacisza klienta. Wyobraźmy sobie holograficzny model samochodu w naszym garażu na długo przed jego wyprodukowaniem lub konfigurowanie wyposażenia na ekranie tabletu. Wszystko to z pełnym wglądem w detale, widoczne na trójwymiarowych obiektach. "Z Hololens mamy wolność tworzenia doświadczenia 'na zamówienie', w którym to klienci przejmują stery. Wyobraźcie sobie użycie rzeczywistości połączonej [rozszerzonej] w procesie wyboru samochodu, który chcecie - do eksplorowania kolorów, felg lub lepszego zrozumienia dostępnych funkcjonalności, usług i opcji" - mówi Björn Annwall z Volvo Cars.

Volvo nie jest bynajmniej jedynym czy pierwszym partnerem Microsoftu w kontekście HoloLens. Edukacyjne, medyczne, projektowe czy rozrywkowe zastosowania holograficznego komputera są już tematem rozważań, a nawet całkiem realnym projektem wielu organizacji. Spośród partnerów komercyjnych wymienić warto choćby agencję NASA JPL, Trimble, placówkę badawczą Case Western Reserve University i Cleveland Clinic. Microsoft już teraz zachęca deweloperów do tworzenia aplikacji Windows Holographic. Umożliwi to zestaw HoloLens Development Edition, który zadebiutuje w pierwszym kwartale 2016 r. Jego cena wynosić ma 3000 dolarów. Konsumencka edycja urządzenia przewidziana jest z kolei na rok 2020.

Redakcja: Krzysztof Sulikowski Opublikowano: 21 listopada 2015, 15:11 Odsłon: 1 433 Kategoria: HoloLens

Komentarze

Nie napisano jeszcze ani jednego komentarza. Twój może być pierwszy.

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.