Zamknij komunikat

Nowy Office 2013
Do góry Skomentuj

Tablety Surface wciąż przynoszą straty

Tablety Surface wciąż przynoszą straty

Microsoft Surface 2 i Surface Pro 2 sprzedają się lepiej od swoich poprzedników z pierwszej generacji. Ostatnio linia tabletów Microsoftu zaliczyła nawet 50% wzrost sprzedaży. Jednak dochody z tabletów wciąż nie są zachwycające.

Jak wynika z zeznania finansowego Microsoftu za kwartał, kończący się 31 marca, wpływy z oddziału Surface wyniosły 494 miliony dolarów. To o 50% więcej, niż rok temu. Z drugiej strony Microsoft wydał w tym samym okresie 539 milionów dolarów na wyprodukowanie owych tabletów i akcesoriów. Nie trudno przeliczyć, że w ostatecznym rozrachunku firma straciła na tym interesie 45 milionów.

Surface

Według danych Microsoftu wpływy z Surface'a wyniosły w ostatnich 9 miesiącach (licząc do 31 marca 2014 r.) 1,8 miliarda dolarów, lecz koszty pochłonęły 2,1 mld. Tym samym Microsoft stracił 300 milionów dolarów.

Wygląda na to, że Microsoft z kwartału na kwartał traci na linii Surface coraz mniej. Powodem minusowego salda może być kiepska dostępność tabletów, w szczególności na rynkach zagranicznych, i względnie wysoka cena urządzeń. Być może sytuacja polepszy się po premierze Surface Mini, który ma ujrzeć światło dzienne 18 maja.

Krzysztof Sulikowski
30 kwietnia 2014, 17:05
1 486
Odsłony
Krzysztof Sulikowski
30 kwietnia 2014, 17:05
1 486
Odsłony



Komentarze

No cóż... marka MS Surface do nie to samo co Apple McBook...
PP, 30 kwietnia 2014, 21:04
Sprzedam Surface Pro 128 GB :-) Ktoś chętny?
MM, 1 maja 2014, 01:08

Dodaj swój komentarz

Zasady publikacji komentarzyZasady publikacji komentarzy

Redakcja CentrumXP.pl nie odpowiada za treść komentarzy publikowanych na stronach Portalu
i zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi, które:

  • zawierają słowa wulgarne, obraźliwe, prowokujące i inne naruszające dobre obyczaje;
  • są jedynie próbami reklamowania stron internetowych (spamowanie poprzez umieszczanie linków);
  • przyczyniają się do złamania prawa bądź warunków licencyjnych oprogramowania (cracki, seriale, torrenty itp.);
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub numery GG;
  • merytorycznie nie wnoszą nic do dyskusji lub nie mają związku z tematem komentowanego newsa, artykułu bądź pliku.