Zobacz niesamowitą animację zarejestrowaną przez Kinect

Zobacz niesamowitą animację zarejestrowaną przez Kinect

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
20:21
25.08.2016
0 komentarzy
1764 wyświetlenia

Widzieliśmy już przykłady tworzenia ruchomych obiektów 3D na podstawie nagrań prawdziwych ludzi wieloma kamerami Kinect jednocześnie. W takich przypadkach modele są obliczane, wygładzane i teksturowane, jednak wszystko zaczyna się od rejestracji punktów. Okazuje się, że ciekawy efekt można uzyskać, zostając niejako na tym etapie. Powstało w ten sposób eksperymentalne dzieło zatytułowane as·phyx·i·a jako efekt prac dwóch artystów: Marii Takeuchi i Frederico Phillipsa.

Wideo nie jest jedynie reprezentacją surowych danych zbieranych przez czujnik Kinect, choć to właśnie one odgrywają tu główną rolę. Za pomocą technologii przechwytywania ruchu artyści zarejestrowali profesjonalną tancerkę, Shiho Tanakę, poruszającą się po pustej przestrzeni, czemu towarzyszy nastrojowy ambientowy podkład. "Projekt ma na celu eksplorację nowych sposobów użytkowania i łączenia technologii z różnych dziedzin. To eksperyment pozbawiony wielu typowych, komercyjnych ograniczeń. Performance jest skupiony na wymownej choreografii, która akcentuje potrzebę wyrażania siebie bez granic" - głosi opis na stronie filmu. Dzieło możecie zobaczyć poniżej.

Twórcy podkreślają, że do przechwytywania ruchu wykorzystali niedrogie czujniki, a otrzymane dane przetworzyli w kilku dalszych krokach: "Gdy chmura danych ze wszystkich zeskanowanych punktów została zebrana, posłużyła jako baza do dalszego twórczego rozwoju dzieła. Po tym nastąpiła seria wielu studiów nad stylami, technikami i dynamicznymi symulacjami, zastosowanymi przy użyciu kilku narzędzi 3D, dających różne rezultaty".

Kinect jest znany głównie jako sensor ruchu i kamera w Xbox One, gdzie jest najczęściej wykorzystywany w grach pokroju Dance Central Spotlight czy Xbox Fitness. Drugie życie urządzenia przypada w udziale licznym projektom naukowym, komercyjnym, eksperymentalnym czy - jak się okazuje - także artystycznym. Microsoft przez pewien czas oferował Kinect dla PC, ale wycofał go ze sprzedaży na rzecz adaptera, dzięki któremu do komputera można podpiąć Kinect z Xbox One. Jak na ironię, najnowsza konsola Xbox One S nie współpracuje już z dotychczasowym portem i aby połączyć z nią Kinect, trzeba nabyć nowy adapter USB.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: http://www.winbeta.org/news/kinect-video-performance-asphyxia

Polecamy również w kategorii Xbox One

Komentarze

Skomentuj

Autor