Zmiany w zasadach gwarancji Xbox One na skutek ostrzeżenia Komisji Handlu

Zmiany w zasadach gwarancji Xbox One na skutek ostrzeżenia Komisji Handlu

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 5/11/2018, 7:56 PM

Liczba odsłon: 3456

W zeszłym miesiącu Federalna Komisja Handlu (FTC) wysłała ostrzeżenia do trzech głównych producentów konsol - Microsoftu, Sony i Nintendo - twierdząc, że ich zasady gwarancyjne naruszają tzw. Magnuson–Moss Warranty Act. FTC dała firmom 30 dni na wprowadzenie poprawek. W przeciwnym razie miałyby rozpocząć się procesy. Co zatem zmieniło się w zasadach gwarancji Xbox One? Przede wszystkim nie jest już tak łatwo stracić gwarancję.

Xbox One

Federal Trade Commission miała zastrzeżenia przede wszystkim wobec naklejek, których zerwanie skutkuje utratą gwarancji. W rzeczywistości uprawnione do ich ściągania były tylko oficjalne punkty serwisowe (czyli de facto Microsoft), co według FTC nie jest zgodne z wspomnianą uchwałą w prawie amerykańskim. Na skutek tych ostrzeżeń Microsoft poważnie zliberalizował swoją politykę gwarancyjną dotyczącą Xbox One.

Jakich zmian należy się spodziewać? "Aktualizujemy nasze gwarancje, by wyjaśnić, że otwarcie waszego urządzenia przez podmiot zewnętrzny, otwarcie konsoli czy zerwanie plomby nie unieważni gwarancji. Chcemy także wyjaśnić, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych przez użytkownika, zewnętrzne podzespoły lub naprawy przez podmioty zewnętrzne" - wyjaśnia rzecznik Microsoft.

Wynika z tego, że oddanie konsoli do nieoficjalnego serwisu wprawdzie nie unieważni gwarancji, ale jeśli na skutek działań serwisanta konsola ulegnie uszkodzeniu, Microsoft już jej nie przyjmie. Lepiej więc zachować ostrożność. Pozytywną wiadomością jest też to, że można odtąd samemu zaglądać do wnętrza Xbox One i zerwanie naklejki nie skutkuje utratą gwarancji. Na razie nie jest jasne, czy zmiany wejdą w życie także poza USA.