Zaawansowana praca nie dla Office 365

Zaawansowana praca nie dla Office 365

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 3/13/2013, 8:08 PM

Liczba odsłon: 2283

Office 365 bazujący na zapisywaniu plików w chmurze nie jest stworzony do pracy z zaawansowanymi funkcjami niektórych elementów tego pakietu biurowego. Firmy preferują szybkość, stabilność i bezpieczeństwo klasycznej wersji.

Microsoft pod koniec lutego wydał biznesową wersję pakietu Office 365 i rozpoczął kampanię promocyjną, przedstawiającą największe korzyści płynące z użytkowania pakietu opartego na technologii chmury. Microsoft dba o promocję Office 365, ale należy też pamiętać, że klasyczna wersja Office 2013 zawiera elementy oparte na pracy w chmurze, m.in. możliwość zapisu plików na dysk SkyDrive, który oferuje też darmowe aplikacje Office Web Apps. Mimo, że specjaliści od marketingu korporacji z Redmond cały czas promują Office 365, wśród użytkowników pakietu Office są przedsiębiorstwa, które nie mogą sobie pozwolić na pracę w chmurze. Kojarzone jest to z terminem 'power user', ponieważ wiele przedsiębiorstw na co dzień korzystają z takich funkcji Office, o których istnieniu przeciętny użytkownik może nawet nie zdawać sobie sprawy.

Problem z technologią chmur pojawia się najczęściej w przypadku aplikacji Excel i Access, w których za pomocą odpowiednich makr lub programów VisualBasic można całkowicie zautomatyzować pracę przedsiębiorstwa. W przypadku wykorzystania internetowej wersji Office ta automatyczna praca może zostać znacznie spowolniona, co ostatecznie wpłynie na pracę całej firmy. Inną kwestią jest obawa przed, być może, nieodpowiednimi zabezpieczeniami serwerów Office 365 oraz fakt, że wyłączanie tych serwerów nie jest jednorazowym przypadkiem.