Xbox One doczekał się prototypowego zestawu VR

Xbox One doczekał się prototypowego zestawu VR

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/26/2017, 2:10 PM

Liczba odsłon: 3199

Podczas gdy Microsoft jest zajęty rozwijaniem strategii VR dla swojej najnowszej konsoli Xbox One X, na podobne rozwiązanie czekają też użytkownicy podstawowej wersji Xbox One. Zadania tego podjął się zewnętrzny deweloper, MVR Global, który przedstawił właśnie prototyp zakładanego na głowę (HMD) zestawu VR.

Ascend HMD to urządzenie dość wszechstronne, bowiem zapewnić ma pozbawione okablowania doświadczenie VR nie tylko dla Xbox One, ale i dla PS4, komputerów PC i innych urządzeń. Gogle VR pozwalają manipulować swoim położeniem w przestrzeni i wysyłają sygnał zwrotny poprzez wbudowany czujnik ruchu, jednocześnie wyświetlając obraz na własnym ekranie o nazwie kodowej S1. Technologia zaprezentowana przez MVR Global trafi najprawdopodobniej do jego własnego zestawu VR, niemniej jednak może też zostać wykorzystana przez innych deweloperów do rozbudowy istniejących projektów. Zobaczmy teraz krótkie demo technologiczne z udziałem Titanfall na Xbox One.

By móc pracować nad swoim dziełem, MVR Global uruchomił kampanię crowdfundingową, które okazała się sukcesem. Firma zebrała dotąd prawie 88 tys. z docelowej kwoty 500 tys. funtów brytyjskich, a kampania potrwa jeszcze przez 23 dni. Strategia, z jaką wychodzi deweloper, wydaje się obiecująca: "Z jednej strony spektrum VR mamy 'low end' - tanie, plastikowe wersje Google Cardboard, które mogą odtwarzać tylko aplikacje na smartfony. Z drugiej strony mamy immersyjne, ale drogie i okablowane systemy przeznaczone dla gier AAA (gier z najwyższym budżetem i promocją). Naszym celem jest wejście w mniej zatłoczony środek". Ważną cechą HMD wydaje się też jego uniwersalność w kwestii współpracy z platformami.

VR w Xbox One

Jak dodają twórcy, Ascend HMD przeszedł już pomyślne testy z Grand Theft Auto 5, Call of Duty Black Ops 3 i Mirros Edge. Nie jest jeszcze jasne, kiedy urządzenie miałoby trafić na rynek i ile mogłoby kosztować. Wydaje się jednak, że jego cena (podobnie jak jakość oferowanego doświadczenia) może być dobrze wyważona i uplasować się na wciąż świecącej pustkami średniej półce VR.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia