Xbox Game Pass obchodzi pierwsze urodziny

Xbox Game Pass obchodzi pierwsze urodziny

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/1/2018, 8:36 PM

Liczba odsłon: 1317

Dziś mija rok, odkąd Microsoft uruchomił Xbox Game Pass, subskrybowaną usługę dla graczy, dającą dostęp do ponad setki zmieniających się cyklicznie tytułów. Biblioteka ta stanowi zróżnicowany wybór gier, zarówno tych najnowszych, jak i starszych, oraz o różnym ratingu. Po roku funkcjonowania usługi Microsoft dzieli się spostrzeżeniami, przytacza nieco historii i zapowiada dalsze inwestycje.

Xbox Game Pass

Przez ostatni rok Xbox Game Pass osiągnął kilka kamieni milowych. Na podstawie feedbacku rozszerzono dostępność usługi, która teraz obejmuje 40 rynków na całym świecie (w Polsce jest praktycznie od początku). Również na podstawie feedbacku, którego autorzy oczekiwali więcej produkcji AAA, Microsoft w styczniu oznajmił, że będzie udostępniał w Xbox Game Pass wszystkie gry wydawane przez Microsoft Studios w dniu ich premiery. Microsoft jest również zdania, że usługa daje więcej szans graczom i deweloperom. Gracze mogą dzięki niej zapoznawać się z całym wachlarzem gier, płacąc tylko miesięczny abonament w wysokości 29,99 40,00 zł, natomiast deweloperzy mogą zdobywać więcej klientów.

"Po dołączeniu do Xbox Game Pass, jego członkowie grają w więcej gier, niż kiedykolwiek wcześniej - nie tylko gier z katalogu Game Pass, ale też spoza tego katalogu" - twierdzi Ashley Speicher, główny inżynier Xbox Game Pass. "W rezultacie widzimy więcej aktywnych graczy, co oddziałuje pozytywnie na naszych wydawców i deweloperów, w tym także poprzez zwiększenie sprzedaży gier w Xbox Game Pass".

Xbox Game Pass przyczynił się do stworzenia większych społeczności graczy i przedłużenia żywotności gier. Przykładowo, udostępnione w dniu swojej premiery w Xbox Game Pass Sea of Thieves w ciągu tygodnia przysposobiło sobie 2 miliony graczy. Z pozytywnym przyjęciem spotkało się też wydane w zeszłym tygodniu State of Decay 2.

Microsoft wierzy, że model subskrypcji sprawdza się i będzie sprawdzał w perspektywie długoterminowej, dając graczom większy wybór, a deweloperom - większe możliwości docierania do graczy i budowania swojej marki. Wiadomo już, że Xbox Game Pass będzie nadal ewoluował.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia