Wzrosła sprzedaż tabletów z Windows 10. Surface Go podtrzyma trend?

Wzrosła sprzedaż tabletów z Windows 10. Surface Go podtrzyma trend?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/7/2018, 6:08 PM

Liczba odsłon: 1605

Strategy Analytic opublikował nowy raport, dotyczący sprzedaży tabletów w drugim kwartale tego roku. Cały segment zaliczył 6% wzrost w porównaniu do zeszłego roku (YoY), a liczba sprzedanych egzemplarzy wyniosła 40,9 milionów. Tabletów z Windows sprzedano nieco mniej niż w zeszłym roku, ale więcej niż w poprzednim kwartale. Co jest tego zasługą i jakie perspektywy dostrzega Strategy Analytic?

Surface Go

"Po kilku kwartałach osłabienia w segmencie konwertowalnych 2-w-1 z Windows widzimy odbicie na skutek zapotrzebowania w przedsiębiorstwach i dobrego odświeżenia cyklu produktów" - twierdzi Eric Smith, dyrektor Connected Computing w Strategy Analytics. "Sprzedaż Surface Pro i Surface Book 2 przez Microsoft sięgnęła powyżej 1 miliona i może zebrać jeszcze lepsze wyniki w następnym kwartale wraz z premierą Surface Go w znacznie niższej cenie. Cena była czynnikiem ograniczającym sprzedawców w dotarciu do klientów z konwertowalnymi 2-w-1, dlatego rok 2018 jest bardzo interesujący, jako że do gry weszły tańsze opcje, takie jak Surface Go, 2-w-1 napędzane przez Qualcomm i 2-w-1 oparte na Chrome".

Zobaczmy teraz, jak wyglądała sytuacja tabletów trzech największych platform w Q2 2018:

  • Apple/iOS: sprzedaż wzrosła o 1% (YoY) i zgodnie z przewidywaniami Apple sprzedało 11,6 mln egzemplarzy, osiągając 28% udział na rynku tabletów.
  • Android: sprzedaż spadła o 10% (YoY) i sprzedało się już tylko 23,6 mln tabletów (26,4 rok wcześniej). Kwartalny spadek wyniósł 1%.
  • Windows: sprzedaż spadła o 2% (YoY) i sprzedano 5,8 mln egzemplarzy (5,9 rok wcześniej). Kwartalny wzrost wyniósł 1%.

Niewielki wzrost sprzedaży tabletów z Windows z Q1 na Q2 analitycy tłumaczą zarówno większym zapotrzebowaniem ze strony przedsiębiorstw, jak i zbliżającym się okresem back-to-school. W minionym kwartale nieco lepiej niż prognozowano poradziły sobie urządzenia Surface Pro i Surface Book 2, zaliczając drugi kwartał z dwucyfrowym wzrostem od czasu Q3 2016. Zakłada się jednak, że segment tabletów z Windows nie będzie utrzymywał stabilnego wzrostu, dopóki nie pojawi się więcej poważnych opcji 2-w-1 ze średniej i niskiej półki. Większość producentów OEM celuje w nie bowiem z tradycyjnymi notebookami i konwertowalnymi pecetami.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia