Wyciekły nowe informacje na temat Project Scorpio

Wyciekły nowe informacje na temat Project Scorpio

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 1/27/2017, 1:40 PM

Liczba odsłon: 2206

Jeszcze do niedawna najnowsza konsola Microsoftu, której premiera zapowiedziana została na koniec 2017 roku stanowiła jedynie swego rodzaju koncepcję, nie rozmawiano o niej jak o gotowym produkcie. Sytuacja ta jednak zmieniła się kilka dni temu, gdy szef działu Xbox zamieścił tweeta, w którym jasno stwierdza, iż testował wczesny egzemplarz Scorpio. Mało tego, stwierdził on, że grało się wspaniale, zaś sama konsola wygląda już odpowiednio.

Jeden z materiałów promocyjnych

Wszystko wskazuje więc na to, że mamy do czynienia z w pełni materialnym produktem, nie zaś jedynie planami czy pomysłami. W chwili obecnej na oficjalnej stronie Project Scorpio możemy dowiedzieć się zaledwie kilku szczegółów technicznych na temat konsoli. Ma ona w założeniach umożliwić grę w natywnej rozdzielczości 4K, posiadać 8-rdzeniowy procesor, 320GB/s przepustowości pamięci oraz wydajność zmiennoprzecinkową na poziomie 6 teraflopów. Zakładając, iż zostaną one zachowane, główny konkurent, czyli PlayStation 4 Pro pozostanie daleko w tyle. Parę dni temu w Sieci pojawiła się dość zaskakująca informacja, zawarta podobno w trzymanej w tajemnicy specyfikacji systemu. Chodzi mianowicie o wyeliminowanie jednego z komponentów w najnowszej konsoli Microsoftu, modułu eSRAM odpowiedzialnego za obejście niskiej przepustowości pamięci DDR3, który to występował w Xbox One oraz Xbox One S. Project Scorpio ma mieć powiększoną 30% przepustowość RAM, dzięki czemu eSRAM powinien być już zbędny. Co ciekawe, Microsoft naciska na deweloperów gier, aby przy projektowaniu tytułów przeznaczonych na Scorpio uwzględnili usunięty moduł. Jest to skutek zapowiedzianej już dawno kompatybilności gier mającej uwzględnić zarówno starszy model, jak i najnowszą konsolę. Wielu uważa, iż mocniejszy układ graficzny o przepustowości 6 TFLOP nie wystarczy, by zapewnić płynną grę w pełnym 4K, jednak nadal jest to znaczący skok wydajności. Pod znakiem zapytania stoi również ilość klatek na sekundę wyświetlanych na ekranie - spekuluje się, że nie będzie w stanie zaoferować stabilnych 60fps w rozdzielczości większej niż 1080p. Co prawda Microsoft zasugerował developerom użycie techniki związanej z obróbką klatek przez procesor, jest to jednak zmiana mająca marginalny wpływ na płynność wyświetlanego obrazu.

Project Scorpio na E3

Project Scorpio już od dawna budzi zainteresowanie graczy. Parametry, jakie ma oferować o niebo przewyższają te dostępne na sprzęcie konkurencji, ponadto kampania marketingowa robi swoje. Wydawało się początkowo, że to PS4 Pro będzie pierwszą konsolą zdolną wygenerować obraz w jakości 4K, okazało się jednak, że była to tylko czysta przechwałka, zaś rozdzielczość została przeskalowana. Czy konsola Microsoftu będzie w stanie wyświetlić natywne 4K oraz czy będzie to grywalne ustawienie, dowiemy się dopiero pod koniec roku. Pozostaje nam jedynie trzymać kciuki za zespół projektantów.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia