Ostatnie lata przyniosły ogromne zmiany w polityce Microsoftu dotyczącej branży gier wideo. Najbardziej zauważalną z nich jest to, że Xbox One coraz bardziej kreowany jest na urządzenie pośrednie, znajdujące się gdzieś pomiędzy klasyczną konsolą, a komputerem stworzonym do odtwarzania multimediów. Oczywiście taka zmiana roli i docelowego przeznaczenia sprzętu musiała odbić się również na aspekcie sprzętowym – dowodzą tego chociażby oficjalne zapowiedzi, wedle których już niebawem Xbox One zyska obsługę klawiatury i myszy nie tylko w menu, lecz również w samych grach. Prawdę powiedziawszy temat ten nie jest wcale nowy, bowiem rozmaici reprezentanci Microsoftu (oraz sami fani) powracają do niego co kilka miesięcy. Niemniej widać już, że coś w tej sprawie naprawdę się dzieje – dowodzi tego chociażby usunięta już informacja na oficjalnej, polskiej stronie Microsoftu, wedle której wspomniane wsparcie dla mysz i klawiatury już trafiło do Xbox One.
Cała sprawa jest o tyle ciekawa, że wspomniana informacja pojawiła się tylko w jednym miejscu – na polskojęzycznej stronie Microsoftu, skąd zresztą po niespełna kilkunastu godzinach zniknęła. Według przedstawionych informacji wspomniane wsparcie myszy, klawiatury, a nawet kamer internetowych trafiło już do ekosystemu konsol Microsoftu. Oczywiście nic takiego w praktyce nie miało jak na razie miejsca, przynajmniej w stabilnej wersji systemu. Niemniej, wszystko wskazuje na to, że polski oddział giganta z Redmond po prostu pośpieszył się za bardzo z obwieszczeniem nowin – wskazuje na to w każdym bądź razie fakt, że odpowiedni artykuł został już przygotowany. Pomijając omawiane rewelacje, w tekście przeczytać można było również na temat sprzętów peryferyjnych stworzonych przez Microsoft (oczywiście mowa o tych już istniejących, jak chociażby kamera Microsoft LifeCam HD-3000).
Wprowadzenie obsługi klawiatury i myszy do Xbox One było pewne już od dłuższego czasu, jednak dokładna tego data nie była znana. Niemniej wspomniane rewelacje sugerują, że zainteresowani nie będą musieli czekać długo – najprawdopodobniej wsparcie dla urządzeń peryferyjnych przeznczonych dotychczas wyłącznie dla PC pojawi się w konsolach Microsoftu jeszcze przed końcem bieżącego roku.