Unity 5.5 z pełnym wsparciem dla Windows Holographic
Autor: Krzysztof Sulikowski
Opublikowano: 11/30/2016, 10:48 PM
Liczba odsłon: 2001
Unity był jednym z pierwszych dostawców technologii, którzy ogłosili wsparcie dla Microsoft HoloLens i Windows Holographic. Wsparcie to było oferowane przez kilka miesięcy w ramach Unity HoloLens Technical Preview (dla Unity w wersji 5.4). Teraz, gdy silnik wszedł w wersję 5.5, jego autorzy ogłosili wyjście z fazy poglądowej i pełne wsparcie dla Windows Holographic.
Tworzenie aplikacji dla HoloLens stało się ważnym tematem już w marcu tego roku. Rozwój tych aplikacji nie różni się aż tak bardzo od rozwoju innych aplikacji uniwersalnych (UWP), jako że wszystkie z nich można uruchamiać w ramach Windows Holographic. Jeśli chcemy jednak tworzyć aplikacje i gry w środowisku 3D, dobrą opcją będzie silnik Unity 5.5, który od teraz oferuje pełne wsparcie dla technologii holograficznej. Deweloperzy mogą dzięki temu tworzyć prototypy, debugować i udoskonalać projekty bezpośrednio z poziomu Unity Editor bez konieczności budowania i rozwijania aplikacji z udziałem fizycznego egzemplarza HoloLens.
Poza wyjściem wsparcia dla Windows Holographic z fazy preview Unity w wersji 5.5 zawiera kilka innych nowości, w tym niewymagające pisania kodu zakupy w aplikacjach powiązane z różnymi sklepami, ulepszenia narzędzi projektowych i poprawione działanie. Ponadto wsparcie dla Unity zostało dodane do Visual Studio Code na macOS i Windows. Deweloperzy mogą odtąd debugować kod Unity za pośrednictwem rozszerzenia debuggera VS Code Unity.
Co jeszcze warto wiedzieć na temat tworzenia aplikacji dla Windows Holographic w środowisku Unity? Szczegółowe informacje znaleźć można na stronach dokumentacji Unity 5.5 i Windows Dev Center.