Tablety Surface to kolejny miliardowy biznes Microsoftu

Tablety Surface to kolejny miliardowy biznes Microsoftu

Autor: Piotr Maciejko

Opublikowano: 1/29/2015, 10:16 PM

Liczba odsłon: 2685

Microsoft rzadko dzieli się informacjami dotyczącymi sprzedaży tabletów Surface. W sieci zaczęły pojawiać się opinie, że jest to konsekwencją słabych wyników uzyskiwanych przez flagowy produkt koncernu. Ogłoszona niedawno przez firmę informacja położyła kres tym przypuszczeniom - Surface staje się dla Microsoftu coraz bardziej dochodowym interesem.

Microsoft składa się z wielu działów, które zajmują się rozwojem określonych grup produktów. Do najbardziej dochodowych należą działy odpowiedzialne za rozwiązania w chmurze, pakiet biurowy Office oraz system operacyjny Windows. Już niedługo ma okazję dołączyć do nich dział odpowiedzialny za tablety marki Surface. Firma oficjalnie ogłosiła, że urządzenia te stają się coraz bardziej dochodowym interesem, który obecnie generuje przychody na poziomie przekraczającym 1 mld dolarów. Biorąc pod uwagę niezłe wyniki sprzedaży i duże zainteresowanie hybrydą Surface 3, przyszły model tabletu, który ma być wyposażony w procesory Intela wykonane w najnowszej, nie wymagającej już aktywnego chłodzenia architekturze Broadwell, może odnieść wielki sukces.

Droga to tego "sukcesu" nie była niestety usłana różami. Wystarczy przypomnieć 900 milionowe, generowane przez pierwszą generację urządzeń straty oraz zupełnie nietrafiony model Surface RT. Na szczęście po objęciu steru przez Satyę Nadellę firma zweryfikowała swoje dotychczasowe cele i obrała nową strategię - dochód w postaci 1 miliarda dolarów na kwartał robi wrażenie. Oczywiście w uzyskaniu rentowności pomogły firmie również odpowiednie promocje związane z okresem świątecznym i czarnym piątkiem.

Zapowiadane hybrydy Surface Pro 4 wyposażone w procesory Broadwell Intela, a także nadchodzący system Windows 10, będą prawdopodobnie obiektem pożądania wielu ludzi. Od strony technicznej zapowiada się więc kolejny sukces firmy Microsoft. Dużo jednak zależeć będzie jeszcze od przyszłych działań marketingowych firmy.