Sztuczna inteligencja sprzeda nam Big Maca i frytki do tego

Sztuczna inteligencja sprzeda nam Big Maca i frytki do tego

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 9/11/2019, 2:27 PM

Liczba odsłon: 874

Roboty zabierają ludziom pracę i ten proces postępuje już teraz. Nie zawsze jest widoczny na pierwszy rzut oka, ale na już wkrótce na pewno zauważą go pracownicy i klienci McDonald's. Automatyzacja w tej sieci szybkiej obsługi działa już od jakiegoś czasu za sprawa specjalnych kiosków, w których można samodzielnie złożyć zamówienie i opłacić je kartą. Jeśli chcemy zamówić coś za pomocą McDrive, to nadal musimy składać zamówienie prawdziwemu człowiekowi. To się niedługo może zmienić.

Microsoft pracuje nad wprowadzeniem sztucznej inteligencji do swoich placówek, która będzie umiała prowadzić konwersacje z klientem i odbierać od niego zamówienie. To tak, jakbyśmy wspomniany kiosk obsługiwali głosowo. W tym celu McDonald's kupił jeden z izraelskich start-upów Apprente, specjalizujący się w rozpoznawaniu mowy i konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Przejęcie Apprente przez McDonalda to jego drugi krok w stronę AI w tym roku. W marcu kupił firmę Dynamic Yield, zajmującą się personalizacją sztucznej inteligencji i wykorzystuje tę technologię do dostosowywania menu do klientów.

Przed całkowitym zastąpieniem pracowników McDrive jeszcze długa droga. Na razie system ten jest testowany w wybranych placówkach w USA. Kluczowym aspektem jest tutaj odpowiednia dokładność rozpoznawania mowy. W końcu chyba nikt nie chce dostać McMuffina, choć zamówił BigMaca, bo komputer źle zinterpretował jego słowa.