Surface Hub: popyt na duże ekrany jest większy, niż zakładano

Surface Hub: popyt na duże ekrany jest większy, niż zakładano

 Krzysztof Sulikowski
Krzysztof Sulikowski
15:50
22.07.2016
0 komentarzy
1263 wyświetlenia

Surface Hub wszedł na rynek z niemałym poślizgiem, niemniej jednak wielu klientów biznesowych zdaje się potwierdzać, że warto było czekać. Być może należy się małe wyjaśnienie. Surface Hub jest gigantycznym, samodzielnym ekranem dotykowym, przeznaczonym dla gabinetów, sal konferencyjnych i wykładowych - siłą rzeczy jest więc dedykowany firmom i organizacjom. Microsoft opóźniał jego wydanie dwukrotnie, podwyższając przy tym jego cenę. 55-calowa wersja kosztuje 8999 dolarów, zaś 84-calowa już 21999 dolarów.

Wydawałoby się, że opóźnione wydanie i wyższa cena źle wróżą nowo powstałemu urządzeniu. Nic bardziej mylnego. Klienci, którzy swoje egzemplarze zamówili w przedsprzedaży jeszcze przed podwyżką cen, nie musieli dopłacać różnicy (zapłacili więc o 2000 dolarów mniej, niż podaliśmy powyżej). Ponadto tak specyficzne i niezbyt przystępne cenowo urządzenie odniosło względny sukces. Po pierwszej fali przedsprzedaży Surface Hub zamówiło nieco ponad 500 klientów z całego świata, a Microsoft musiał przyspieszyć produkcję, by dostarczyć wszystkie zakupione egzemplarze. Jak się okazuje, linie produkcyjne nadal działają na pełnych obrotach.

Hub

"Popyt na Surface Hub jest bardzo silny i wykracza poza początkowe prognozy. Jak dotąd dostarczyliśmy [urządzenie] ponad 500 klientom z całego świata, a ich liczba ciągle rośnie. Zwiększamy produkcję, by możliwie jak najszybciej odpowiedzieć na spore zainteresowanie poprzez kanał naszych partnerskich sprzedawców detalicznych. Zachęcamy klientów, by rozmawiali ze swoimi przedstawicielami handlowymi, jeśli są zainteresowani kupnem Surface Hub" - oświadczył Microsoft.

Surface Hub nie należy do najtańszych rozwiązań, niemniej jednak według danych od Microsoft pozwala on znacznie zredukować koszta w porównaniu do tradycyjnego wyposażenia sal konferencyjnych. Pod względem technicznym urządzenie jest wręcz uzbrojone po zęby i może być używane zarówno jako ogromny tablet, ekran projekcyjny i centrum multimedialne, jak również główny punkt, z którym łączą się prelegenci lub współpracownicy, by wyświetlać obraz z ekranu smartfona, tabletu czy laptopa, edytować pliki i zapisywać je w czasie rzeczywistym.

Microsoft wspomina o ponad 500 sprzedanych i dostarczonych egzemplarzach Surface Hub. Na ten moment nie jest znana dokładna liczba zamówień. Czy można to uznać za sukces? W pewnym sensie tak - popyt przewyższył oczekiwania, a rozwiązanie jest na tyle innowacyjne, że trudno wyobrazić sobie wielkie zdecydowanie klientów w tak krótkim okresie.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.petri.com/microsofts-surface-hub-hit-demand-outstrips-supply

Polecamy również w kategorii Surface

Komentarze

Skomentuj

Autor