Surface Hub będzie droższy i wejdzie na rynek z opóźnieniem

Surface Hub będzie droższy i wejdzie na rynek z opóźnieniem

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/23/2015, 8:23 PM

Liczba odsłon: 2357

W lipcu tego roku Microsoft wystartował z przedsprzedażą Surface Hub, potężnego 55- lub 84-calowego ekranu dotykowego z Windows 10 na pokładzie, którego głównym przeznaczeniem są biznesowe sale konferencyjne. Dość szybko okazało się, że szansę na planowaną premierę 1 września są praktycznie zerowe. Surface Hub nie wejdzie na rynek przed końcem tego roku. Co więcej, jego cena będzie wyższa, niż pierwotnie zakładano.

Ponad cztery miesiące opóźnienia i dwa tysiące dolarów więcej za każdy z modeli Surface Hub. Czy za wszystko odpowiada ogromny popyt? W tym roku Microsoft zapowiedział, że za 55-calową wersję Surface Hub zapłacimy 6 999 dolarów, zaś 19 999 dolarów kosztować miała wersja 84-calowa. To już przeszłość. Ceny urządzeń to teraz odpowiednio 8 999 i 21 999 dolarów. Klienci, którzy wcześniej skorzystali z oferty przedsprzedaży, nie muszą dopłacać różnicy. Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców na początku 2016 roku. Nie będzie to na pewno początek stycznia. Mówi się jedynie o Q1 2016.

Surface Hub

Dlaczego wydawca Surface Hub postanowił podnieść jego ceny? "Po dokonanej analizie rynku i rozważeniu unikalnych scenariuszy współpracy, oferowanych przez Surface Hub, sądzimy, że są to dobre ceny, które popchną do przodu biznes i [samą] kategorię" - tłumaczy Microsoft. Szacuje się, że średnie koszty wydawane na wyposażanie 12-osobowych pomieszczeń konferencyjnych w profesjonalny sprzęt audiowizualny kształtują się na poziomie 38 000 dolarów. Surface Hub - jako kompleksowy system tego typu - pozwala więc nieco zaoszczędzić. Wciąż jednak mówimy o kwotach, na które mogą sobie pozwolić tylko firmy, organizacje państwowe i nieliczni klienci prywatni.

Choć już wiele miesięcy temu wyrażano nadzieję, że gigantyczne tablety stanieją, prognozy te okazały się chybione. Przeciwnie - Surface Hub będzie droższy, niż zakładano. Pozostaje jeszcze pytanie o opóźnienie. Już wcześniej mówiło się, że dodatkowe miesiące pomogą firmie zwiększyć produkcję i wspólnie z partnerami dopasować skalę kanałów dystrybucji. Wszystko to ma w założeniu zapewnić płynniejsze wprowadzenie produktu na rynek.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia