SketchAR pokazuje, czemu telefony nie mogą się równać z HoloLens

SketchAR pokazuje, czemu telefony nie mogą się równać z HoloLens

Krzysztof Sulikowski
13:35
25.07.2017
0 komentarzy
1285 wyświetleń

SketchAR to aplikacja działająca w rzeczywistości rozszerzonej, wydana pierwotnie na urządzenia z Androidem i iOS. Wygląda jednak na to, że swoje skrzydła rozwinęła w pełni dopiero po wejściu na platformę HoloLens. Na przykładzie SketchAR zobaczymy wyraźnie, w jakich sytuacjach gogle Microsoftu sprawują się znacznie lepiej niż telefony.

Zadaniem aplikacji jest przenoszenie wirtualnych obrazów na fizyczne powierzchnie, jednak nie chodzi tu bynajmniej o zwykłe rzutowanie hologramów, czyli mapping przestrzenny. To dopiero początek. SketchAR pozwala wybrać cyfrową grafikę z pliku, przeskalować ją i umieścić na dowolnym podłożu. Użytkownik następnie może wyciągnąć puszkę farby, markery, ołówki (czy czego tam jeszcze dusza artystyczna zapragnie) i zacząć pokrywać holograficzny szkic rzeczywistym tuszem, niezależnie od tego, czy mowa o tradycyjnym płótnie, czy o wielkim muralu.

Jedną z ważniejszych cech technologii Mixed Reality jest to, że w zupełnie nowatorski sposób podchodzi do wielu czynności. Niektóre z nich - jak malowanie na podstawie szkicu - znane są ludzkości praktycznie od zawsze. W ostatnich latach wiele murali powstawało w oparciu o obraz wyświetlany z rzutnika podpiętego do komputera. Ma to jednak swoje minusy, bowiem artysta praktycznie zawsze swoim cieniem zasłania fragment rzutowanego obrazu, a jego rozmiary trudno jest dopasować do fizycznej powierzchni. Podobnie to wygląda także w przypadku malarzy hiperrealistycznych, którzy wiernie odwzorowują fotografie na płótnach. Istnieje jeszcze droga pośrednia, jaką oferują aplikacje mobilne. W takiej formie debiutował też SketchAR. Trudno tu jednak mówić o wygodzie i precyzji - trzymając telefon dysponujemy tylko jedną ręką, widzimy tylko niewielki fragment mapowanego obrazu na małym ekranie telefonu, zaś jego moc obliczeniowa nie może się równać z HoloLens.

Po zobaczeniu demonstracyjnego wideo aż nas korci, by założyć gogle na głowę i zacząć kreatywną przygodę. Jeśli macie podobnie, koniecznie sprawdźcie darmową aplikację SketchAR, dostępną do pobrania ze Sklepu Windows.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://mspoweruser.com/sketchar-for-the-hololens-shows-why-phone-based-mixed-reality-is-trash/

Polecamy również w kategorii HoloLens

Komentarze

Skomentuj

Autor