Silnik Unity dostosowany został do obsługi Xbox One X

Silnik Unity dostosowany został do obsługi Xbox One X

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 12/29/2017, 11:54 AM

Liczba odsłon: 1841

Jedną z największych zmian, których doczekała się platforma Xbox w roku 2017, było zdecydowanie znaczne powiększenie dostępnych na nią gier niezależnych (Indie). Cechują się one nie tylko swoją niezależnością od wielkich wydawców i panujących trendów, lecz również zastosowana w nich grafika i mechanika znacząco odbiega od znanej z produkcji AAA. Oczywiście powoduje to pewne problemy i utrudnienia podczas przenoszenia gier tego typu z PC na konsole - dotyczą one głównie silnika odpowiedzialnego za działanie całej aplikacji. Na szczęście aby uniknąć podobnych komplikacji, twórcy jednego z najpopularniejszych silników gier niezależnych, czyli Unity, współpracują obecnie z ekipą programistów Microsoftu odpowiedzialną za konsolę Xbox. Jednym z efektów tej właśnie współpracy jest między innymi zoptymalizowanie silnika Unity do najnowszej wersji (2017.3), dzięki czemu posłużyć może on również do tworzenia gier wykorzystujących możliwości konsoli Xbox One X!

The Long Dark, jedna z ciekawszych gier niezależnych

Najnowsza aktualizacja silnika Unity powinna ucieszyć wszystkich posiadaczy najnowszej konsoli Microsoftu. Gry tworzone w oparciu o niego będą mogły poszczycić się między innymi usprawnioną obsługą efektów HDR i wsparciem dla pełnego renderowania 4K, oczywiście pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich zmian ze strony twórców. Najistotniejsze wydaje się jednak dodanie mechanizmu występującego pod nazwą Dynamic Resolution. Ma on odpowiadać za dynamiczne dostosowanie rozdzielczości wyświetlanego obrazu do obciążenia konsoli, celem zachowania odpowiednio wysokiej płynności rozgrywki. W praktyce będziemy więc mieli więc do czynienia na przykład z obrazem w jakości 4K przy zachowaniu 60 FPS przez większość czasu, zaś gdy zwiększy się obciążenie podzespołów (na przykład w bardziej dynamicznych sekwencjach rozgrywki) Xbox automatycznie zmieni jakość wyświetlanego obrazu na FullHD z zachowaniem stałej ilości 60 klatek na sekundę. W niektórych produkcjach może się to okazać kluczowe, bowiem dotychczas spadki FPS były nie tylko irytujące, lecz wręcz groźne (w przypadku wieloosobowych rozgrywek rankingowych). Oczywiście aktywacja Dynamic Resolution również leżeć będzie po stronie twórcy, wobec czego graczom pozostanie jedynie czekać na efekty nadchodzących aktualizacji.

Jak doskonale obrazuje powyższy przykład, wprowadzenie na rynek nowego urządzenia to nie tylko prace nad jego komponentami, lecz również ogrom działań od strony samego oprogramowania. Nowe możliwości oferowane przez silnik Unity oczywiście nie pojawią się nagle w dostępnych i pobranych już grach – ich twórcy muszą bowiem odpowiednio je dostosować, wobec czego pozostaje jedynie wykazać się cierpliwością oraz mieć nadzieje, że ulubiony tytuł nadal jest rozwijany.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia