Problemy z baterią w tabletach Surface Pro 3

Problemy z baterią w tabletach Surface Pro 3

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 7/19/2016, 7:30 PM

Liczba odsłon: 4344

Ostatnio coraz częściej dochodzą do głosu użytkownicy Surface Pro 3, którzy skarżą się na problemy z baterią. Wielu z nich opisuje przypadki, w których żywotność baterii jest tak niska, że czyni urządzenie praktycznie bezużytecznym. Co istotne, problemy zaczynają się pojawiać tuż po zakończeniu okresu gwarancji. Co na to Microsoft?

Wiele przypadków wyczerpanej baterii opisują użytkownicy forum Microsoft Community. Dotyczy to zwłaszcza egzemplarzy, dla których niedawno skończyła się gwarancja. Oskarżenia nie są bezpodstawne. Wystarczy szybki raport z narzędzia Powercfg.exe w Windows, by ukazały się niepokojące wyniki - pojemność baterii spada w znaczący sposób z miesiąca na miesiąc. Jak wynika z zamieszczonych raportów, większość dotkniętych urządzeń to zestawy z baterią SIMPLO. Jak wiadomo, bateria degraduje się w trakcie użytkowania praktycznie każdego urządzenia, a nawet najlepsze baterie litowo-jonowe (Li-ion) nie są w stanie pozostać nienaruszone po kilkuset cyklach ładowania. Surface Pro 3, który na rynek wszedł przed dwoma laty, został zaprojektowany, by oferować wydłużoną żywotność baterii, nie tracąc przy tym na wydajności. Microsoft wielokrotnie podkreślał ten fakt, mówiąc na przykład, że "bateria może być ładowana codziennie (5 razy w tygodniu) przez ponad 4,5 lata i wciąż zachowywać 80% pojemności". Okazuje się, że nie zawsze jest tak kolorowo.


Jeden z opublikowanych raportów. Zwróćcie uwagę na niską pojemność baterii

Jeszcze w 2014 r. Panos Panay z działu Surface obiecywał, że "jeśli bateria zepsuje się w okresie gwarancji, wymienimy ją. Jeśli bateria zepsuje się po okresie gwarancji, możecie zadzwonić do wsparcia Microsoft i umówić się na jej wymianę. Cena będzie wynosić 200 dolarów". Po ostatnich zgłoszeniach Microsoft mógł jedynie zaoferować wymianę urządzenia, co także nie było tanie - koszt wynosi bowiem 450 dolarów. Niedługo potem firma wystosowała oświadczenie, w którym przyznaje, że intensywnie bada sprawę: "Jesteśmy świadomi, że niektórzy klienci składają doniesienia o bateriach w Surface Pro 3, w których system zgłasza mniejszą pojemność baterii, niż oczekiwano. To dla naszego zespołu główny priorytet i pracujemy na pełnych obrotach, by dotrzeć do źródła problemu. Jeśli doświadczacie takiego scenariusza, prosimy, skontaktujcie się ze wsparciem klienta Microsoft".

Problemy z pojemnością baterii to nie jedyne, na co skarżyli się użytkownicy tabletów Surface. Tuż po premierze ostatnich flagowców - Surface Pro 4 i Surface Book - klienci zgłaszali poważne błędy i musieli czekać kilka miesięcy na aktualizacje firmware'u i nowe sterowniki. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że tym razem Microsoft szybciej rozwiąże problemy ze sprzętem.