Problem z aktywacją Windows 10 Professional rozwiązany

Problem z aktywacją Windows 10 Professional rozwiązany

 Łukasz Klimkiewicz
Łukasz Klimkiewicz
09:40
09.11.2018
8 komentarzy
4372 wyświetlenia

Wczoraj informowaliśmy o problemach z kluczami licencyjnymi Windows 10 Professional. Systemowe narzędzie aktywacyjne, odpowiadające za okresowe sprawdzanie klucza pod kątem poprawności i legalności, informowało niektórych użytkowników, że ich klucz produktu należy do wersji Home, a nie Professional. Co zrobić, jeśli w prawym dolnym rogu ekranu pojawia się komunikat "Aktywuj system Windows"?

Problem dotyczył głównie użytkowników, którzy w przeszłości aktualizowali system do Windows 10 z wersji 7, 8 lub 8.1. Microsoft szybko zakomunikował, że problem leży po stronie serwerów firmy. Firma zaapelowała również, aby nie działać pochopnie i czekać na rozwiązanie problemu.

Microsoft szybko naprawił serwery i jeszcze wczoraj część użytkowników mogła normalnie korzystać ze swoich kopii Windows 10 Professional, ponieważ automatyczna weryfikacja klucza zakończyła się pomyślnie. Dla tych użytkowników, u których ponowna aktywacja nie nastąpiła automatycznie, firma proponuje łatwe rozwiązanie:

  • z poziomu menu Start należy uruchomić aplet Ustawienia;
  • dalej należy przejść do kategorii Aktualizacja i zabezpieczenia oraz sekcji Aktywacja;
  • tam trzeba kliknąć polecenie Rozwiązywanie problemów i czekać na weryfikację.

Klucz Windows 10 Professional zostanie ponownie zweryfikowany i jeżeli faktycznie możliwa jest aktywacja tej wersji systemu, to tak się stanie.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://www.windowslatest.com/2018/11/09/reactivate-windows-10-and-fix-error-0xc004c003/

Polecamy również w kategorii Windows 10

Komentarze

  • Autor 18:18 09.11.2018

    U innych użytkowników (tam gdzie pracuję) problem pojawił się dopiero dzisiaj (9.11.2018). Windows nie zamienia wersji Pro w Home, ale wymaga aktywacji. Podane rozwiązanie nie działa. Pojawia się komunikat "Coś przerwało komunikację z internetem. Spróbuj później". Wygląda na to, że wystąpienie problemu się rozszerza, albo że naprawiając jedno zepsuli drugie.

  • Kris 19:32 09.11.2018

    O, właśnie u mnie też dzisiaj pojawił się ten komunikat "Aktywuj system Windows". Na szczęście zrobiłem tak, jak w poradniku, i się naprawiło 😃

  • Paweł 23:12 09.11.2018

    No ja dziś zmuszony byłem na nowo postawić Windows 10 (1803) Home i aktywował się bez problemu.

  • Baran 08:19 10.11.2018

    Ja poczekam jeszcze trochę. Jeżeli trzeba będzie ponownie instalować windows, to wezmę firmę zewnętrzną, a kosztami obciążę tę firmę, która sprzedaje wadliwy produkt. Rzecznik Praw Konsumenta chyba też powinien dowiedzieć się o tych wybrykach zagranicznej firmy biznesowej. Przejrzałem wiele stron www opisujących ten problem i co ciekawe wszyscy doradzają jak sobie pomóc, uspokajają i tłumaczą producenta wadliwego towaru. Nikt nie wpadł na pomysł, że brakoróbstwo trzeba tępić, a brakorobów pociągać do odpowiedzialności finansowej. Może ta "awaria" to test sprawdzający potulność baranów, wyhodowanych na zielonej łączce z niebieskim niebem?

  • Win10 10:48 10.11.2018

    Ja też miałem problem z aktywacją systemu i wyświetlał się komunikat, ale dzięki wam już to naprawiłem.

  • Baran 17:08 12.11.2018

    Dzisiaj sprawdziłem. Win 10 działa normalnie. Tak jakby nigdy nie było żadnego problemu z aktywacją. Nie były potrzebne żadne działania "naprawcze". Temat można zamknąć :)

  • pocalujtewdupewojta 06:55 07.01.2019

    Temat znowu powrócił, pieprzy cały czas o kluczu do windows home gdzie na kompie posiadam klucz do windows pro i takowy sie instaluje za kazdym razem podczac uzycia narzedzia naprawy windows

  • WSch 19:46 16.02.2019

    Postąpiłem zgodnie z podaną procedurą i system został zaktywizowany

Skomentuj

Autor