Prawie cały zysk z chmury Microsoftu to zasługa partnerów

Prawie cały zysk z chmury Microsoftu to zasługa partnerów

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/11/2019, 8:06 PM

Liczba odsłon: 843

Niewiele jest już oprogramowania firmowego, które pozostało nietknięte przez chmurę, i dotyczy to również (a może i przede wszystkim) oprogramowania dostarczanego przez tysiące partnerów, z którymi współpracuje Microsoft. Okazuje się, że blisko 95% przychodów Microsoftu z tytułu commercial cloud, czyli 9 mld dolarów w ostatnim kwartale, zostało uzyskanych za pośrednictwem partnerów.

O takim udziale partnerów poinformowała Gavriella Schuster z Microsoft. Odchodzenie od samodzielnie zarządzanych centrów danych na rzecz dostawców usług w chmurze to branżowy trend, który stworzył ogromne możliwości dla partnerów Microsoftu. Ci pomagają firmom w przesiadce, ale też udostępniają im swoje usługi w chmurze. Ta nowa rzeczywistość zmusiła Microsoft do zmiany sposobu patrzenia na partnerów, w tym sprzedawców, niezależnych dostawców oprogramowania i profesjonalnych dostawców usług.

Zmodernizowaliśmy nasze podejście do partnerstwa. Microsoft stworzył coś, a nasi partnerzy sprzedawali i obsługiwali tę technologię, a technologia dla przedsiębiorstw stała się biznesem usługowym, a nie produktowym.
– Gavriella Schuster, CVP działu One Commercial Partner w Microsoft

Oznacza to na przykład, że partnerzy Microsoftu często budują niestandardowe usługi na platformie Azure, aby pomóc klientom przenosić środowiska pracy i dane do chmury, a setki producentów oprogramowania oferują swoje produkty bezpośrednio w Azure Marketplace. To znak, że dawno już minęły czasy, kiedy Microsoft pracował przez lata nad nową wersją np. SQL Server i "zrzucał" ją partnerom, którzy następnie musieli pracować z nią na serwerach swoich klientów. Oczywiście produkty serwerowe nadal są wydawane, ale dla Microsoftu generują niewielki procent w zyskach.

Azure

Microsoft ogłosił również plany ulepszenia kilku aspektów Azure Marketplace. Firmy będą mogły sprzedawać usługi za pomocą jednego kliknięcia. Zmiany organizacyjne czekają też interfejs użytkownika. Partnerzy będą także mogli tworzyć prywatne rynki dla klientów wymagających specjalnych cen lub warunków transakcji.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia