Prace nad Story Remix nadal trwają, jednak ich postęp jest powolny

Prace nad Story Remix nadal trwają, jednak ich postęp jest powolny

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 9/5/2017, 10:23 AM

Liczba odsłon: 1863

Jednym z najbardziej wyczekiwanych elementów które zadebiutować miały w aktualizacji Fall Creators Update jest Story Remix – narzędzie umożliwiające między innymi nałożenie na materiał wideo efektów specjalnych oraz wstawienie do nich elementów 3D. Niestety, jak dowiedzieliśmy się jakiś czas temu, w momencie premiery najnowszej wielkiej aktualizacji nie będzie nam dane skorzystanie z nowej aplikacji – ma się ona w swojej pełnej formie pojawić dopiero w przyszłości. Niemniej, nie zmienia to jednak faktu, że odpowiednie pliki i biblioteki znajdują się w systemie (w zasadzie w jego testowej wersji) już teraz. Jak to często bywa, znalazły się osoby, którym udało się uruchomić zablokowaną zawartość. Jak w chwili obecnej prezentuje się Story Remix?

Jako jedni z pierwszych, do działającej wersji Story Remix dotarli redaktorzy włoskiego portalu Aggiornamentilumia. Oczywiście przetestowali oni nową funkcjonalność, czego efekty zobaczyć można na udostępnionym filmie. Niestety, jak się okazuje, o obiektach 3D możemy obecnie co najwyżej pomarzyć - nie zostały one po prostu jeszcze zaimplementowane. Możemy za to do naszych materiałów dodać podstawowe efekty specjalne i animacje. Nie wyglądają one może zbyt naturalnie i widowiskowo, jednak pamiętać należy, że Story Remix przeznaczony jest w założeniach dla amatorów, nie zaś dla profesjonalnych grafików. Warto wspomnieć tutaj również o kwestii wydajności podczas obróbki. Mimo że samo zapisywanie gotowego pliku przebiega w miarę sprawnie, to płynność działania całego narzędzia mocno kuleje – nawet na etapie podglądu prac czy też wprowadzania napisów występują lekkie, lecz jednocześnie irytujące przycięcia.

Ogólnie rzecz ujmując, prace nad Story Remix nadal trwają, zaś ich efekty powoli stają się widoczne. Nie zmienia to faktu, że Microsoft po raz kolejny strzela sobie w stopę – narzędzie to planowo miało ukazać się w Fall Creators Update, zaś jego obecne możliwości dalece mijając się z tymi, które przedstawiono na konferencji Build 2017. Logicznym wydaje się przydzielenie do projektu większej ilości osób, by prace nabrały tempa, jednak gigant ma na ten temat najwyraźniej inne zdanie…