Pośród najpopularniejszych konsol to Xbox posiada najlepsze wsparcie techniczne

Pośród najpopularniejszych konsol to Xbox posiada najlepsze wsparcie techniczne

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 10/2/2017, 10:02 AM

Liczba odsłon: 2472

Konsole różnią się od komputerów przeznaczonych do grania w kilku zasadniczych aspektach. Jednym nich jest łatwość obsługi, innym zaś ujednolicenie systemu. Paradoksalnie jednak największą różnicę odczuć można, gdy zachodzi potrzeba skorzystania z pomocy technicznej. Zakładając, że podczas uruchomienia jakiejś gry coś idzie nie tak, na komputerze poskładanym z części zostajemy w zasadzie zdani na samych siebie, bądź też na rozmaite fora na których nie zawsze znajdziemy gotową odpowiedź. Sprawa ma się jednak inaczej w przypadku konsoli, bowiem korzystając z niej możemy liczyć na pomoc wsparcia technicznego. Możliwe jest to dzięki jednolitej budowie każdego z urządzeń – jeśli problem występuje na jednym z egzemplarzy, pojawi się prawdopodobnie również na innych. Jeden z najbardziej znaczących zagranicznych serwisów dla graczy, Tom’s Guide, podjął się ostatnio ciekawego zadania, mianowicie sprawdził, jak przyjazna dla gracza jest pomoc techniczna wśród największych producentów konsol – zwycięzcą okazał się Xbox.

Tak wygląda zestawienie wyniku ogólnego

Wbrew pozorom, pomoc techniczna nawet w przypadku konsol nie jest tak idealna, jak mogłoby się początkowo wydawać. Wobec tego zagraniczny serwis postanowił skupić się na tym, jak pomocne okazuje się oferowane wsparcie, nie zaś na jego dodatkowych możliwościach. Niemniej pod uwagę wzięto również takie elementy, jak godziny urzędowania konsultantów oraz średni czas połączenia. W konkurencji zestawiono trzy najbardziej popularne rodziny konsol: Xbox, Nintendo oraz PlayStation. Pierwsze miejsce w zestawieni końcowym zajęła obsługa techniczna Xbox, mogąca się poszczycić wynikiem 90 punktów na 100 możliwych. W jej przypadku najlepiej wypadła obsługa internetowa oraz za pomocą serwisów socjalnych. Na drugim miejscu uplasowało się Nintendo, z wynikiem 85 punktów – w tym przypadku najlepiej sprawdziło się wsparcie telefoniczne. Ostatnie miejsce zajęte zostało przez PlayStation, z nieco gorszym wynikiem 82 punktów. W jego przypadku wsparcie telefoniczne okazało się nieco lepsze niż pozostałe formy komunikacji.

Wygląda na to, że urządzenia z linii Surface to nie jedyny sprzęt o który pieczołowicie dbają specjaliści Microsoftu. Możliwe, że jest to tylko tymczasowe i wynika z mającej się odbyć niedługo premiery Xbox One X, jednak wydaje się to wątpliwe. Zastanawiające jest jednak, czy pytając o problem związany z pierwszą generacją Xbox (2001) obsługa giganta z Redmond poradziłaby sobie równie dobrze?

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia