Porozumienie Microsoftu z Nielsen w celu rozwoju rynku detalicznego

Porozumienie Microsoftu z Nielsen w celu rozwoju rynku detalicznego

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 11/16/2018, 3:10 PM

Liczba odsłon: 558

Większość z nas robi zakupy codziennie. Kupić możemy na przykład samochód, dom, smartfona lub chleb. Ten ostatni zalicza się do kategorii produktów szybkozbywalnych. Są to produkty, które kupujemy najczęściej, są one względnie tanie i produkowane w dużych ilościach. Ta dziedzina jest najprężniej rozwijającym się obszarem handlu. Wszak chleb kupowaliśmy, kupujemy i będziemy kupować zawsze.

Microsoft zawiązał właśnie strategiczne partnerstwo z ośrodkiem badawczym Nielsen, które ma na celu pomoc w rozwoju właśnie tego obszaru. Firmy handlowe, zajmujące się tą tak zwaną drobnicą, mają często problem, by nadążyć nad błyskawicznie zmieniającym się rynkiem. Za pośrednictwem otwartego środowiska danych firmy te mają znaleźć swój sposób na wzrost i stymulację rozwoju innowacji.

Nielsen to jedna z największych, globalnych firm zajmujących się pomiarami i analizami danych, działająca w ponad 100 krajach i obejmująca ponad 90% światowej populacji. Dzięki zaawansowanym usługom analitycznym i sztucznej inteligencji, zbudowanym na platformie Microsoft Azure, Nielsen Connect pomaga firmom integrować zasoby danych, aby łatwiej wykrywać pojawiające się trendy, diagnozować luki w wydajności i szybciej działać na możliwościach rozwoju. Umożliwia klientom wykorzystanie ich danych jako zasobu przedsiębiorstwa we wszystkich częściach organizacji. John Tavolieri, dyrektor ds. Technologii i operacji w Nielsen tak ocenił nawiązane właśnie porozumienie z amerykańskim gigantem technologii:

Pomagamy branży detalicznej w zmianie podejścia do danych, tworząc prawdziwie otwarte i globalne środowisko współpracy, zachęcając firmy do wykroczenia poza zwykłe zarządzanie danymi. Przyjęcie holistycznej strategii danych będzie jedynym sposobem na wygraną w sektorze handlu detalicznego.