Pomoc techniczna Azure stanie się jeszcze lepsza!

Pomoc techniczna Azure stanie się jeszcze lepsza!

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 1/26/2018, 1:56 PM

Liczba odsłon: 1338

Jednym z głównych źródeł zarobków Microsoftu stale i niezmiennie pozostaje platforma Azure, udostępniająca między innymi maszyny wirtualne na potrzeby klientów Microsoftu. Wiąże się to oczywiście z koniecznością zapewnienia odpowiedniego wsparcia technicznego, zwłaszcza, że na Azure bazuje ogromna ilość serwisów internetowych i sklepów, których utrzymanie w pełnej sprawności staje się sprawą priorytetową. Aby zmniejszyć skutki ewentualnych awarii, klienci Microsoftu wykupić mogą dostęp do dedykowanej pomocy technicznej – dla niektórych przedsiębiorców cena 300 dolarów za miesiąc to jednak przeszkoda nie do ominięcia. Niebawem powinno to się jednak zmienić, bowiem planowane są obniżki cen.

Wsparcie techniczne Azure

Nadchodząca zmiana ceny standardowego wariantu pomocy technicznej Azure okazuje się wyjątkowo duża – zmaleje z 300 dolarów do zaledwie 100 dolarów miesięcznie. Niestety, na promocję nie załapią się wszyscy klienci, bowiem obowiązuje jeden warunek – zakupu odpowiedniej licencji wsparcia technicznego należy dokonać bezpośrednio za pośrednictwem Azure.com, bez jakichkolwiek pośredników. Co więcej, planowane jest również poprawienie wydajności pomocy technicznej – dotychczasowe naprawy w krytycznych sytuacjach podejmowane były w czasie do 2 godzin, teraz zaś okres ten ma zostać skrócony o połowę (dotyczy to również użytkowników, którzy pomoc techniczną wykupili w inny sposób niż za pośrednictwem Azure.com). Nasi zachodni sąsiedzi nie skorzystają z tego usprawnienia – w przypadku Azure Germany czas reakcji na usterki nie ulegnie skróceniu nawet o minutę.

Azure z roku na ro staje się coraz bardziej bezkonkurencyjną platformą, nie tylko z uwagi na jakość świadczonych usług, lecz również przez wzgląd na koszty adekwatne do wyników. Zapewne o wiele więcej użytkowników zainteresuje się wykupieniem abonamentu na obsługę techniczną teraz, gdy dostępna jest ona w o wiele mniejszej cenie. Oczywiście obniżka to w zasadzie większy zarobek dla Microsoftu – gigant najprawdopodobniej wykalkulował, że niższa cena przyciągnie o wiele więcej chętnych, rekompensując z nawiązką potencjalne straty.