Pojazdy z Volkswagen Automotive Cloud zadebiutują w Europie

Pojazdy z Volkswagen Automotive Cloud zadebiutują w Europie

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/27/2019, 9:19 PM

Liczba odsłon: 2510

Volkswagen jest jedną z wielu wiodących firm, które planują swoje wejście na rynek samochodów elektrycznych i technologii autonomicznej. Stojąc przed tym wyzwaniem, producent musi zastanowić się, jak zaplanować połączenie w owym "samochodzie połączonym", tj. w jaki sposób i z jakimi usługami będzie się on łączył. Volkswagen zwrócił się w tej sprawie do Microsoft. We wrześniu obie firmy ogłosiły partnerstwo, a w grudniu padły szczegóły dalszych planów. Teraz mamy dla Was kolejną porcję ustaleń obu partnerów.

Po pierwsze, Volkswagen Automotive Cloud wkracza na nowe rynki. Chmura producenta aut oparta na Azure początkowo była zorientowana głównie na rynek Europejski. Teraz padła zapowiedź rozszerzenia jej zasięgu na Chiny i Stany Zjednoczone. Volkswagen będzie używał Automotive Cloud jako podstawy przy obsłudze pojazdów i danych z usług. Volkswagen Automotive Cloud będzie globalnym, technologicznym kręgosłupem naszego cyfrowego ekosystemu. W tym samym czasie będziemy uruchamiać nową, wysoce wydajną architekturę software'ową w naszych pojazdach - mówi Christian Senger z Volkswagen. Położy to wszelkie fundamenty wymagane, by w pełni połączyć z siecią naszą flotę pojazdów i by rozwijać cyfrową wartość dodaną dla naszych klientów.

Po drugie, pada zapowiedź pierwszej generacji pojazdów, które połączą się z Automotive Cloud. Nosi ona nazwę ID. i pojawi się na drogach Europy w 2020 roku. Produkcja zacznie się w Chinach w tym samym roku, zaś do użytku w USA pojazdy zostaną oddane 2 lata później.

Po trzecie, obie firmy pracują nad pierwszymi projektami latarni dla pojazdów połączonych. Koncentrują się one na rozwiązaniach z zakresu komunikacji i nawigacji, a także na spersonalizowanych usługach. Będa one korzystać z samouczących się algorytmów, ułatwiających użycie usług w pojeździe i oferujących użytkownikom dodatkowe funkcje. Pierwszymi krokami będą zautomatyzowane połączenia z konferencjami telefonicznymi i transferowanie przygotowanych celów nawigacji, wliczając w to integrację Microsoft Skype i Microsoft Office.

Volkswagen informuje też o postępach w nowym Development Center w Seattle. Lokacja ta wybrana została właśnie ze względu na bliskie sąsiedztwo z Redmond. Centrum rozwojowe już działa - pierwsze zespoły deweloperów zaczęły pracę nad projektami, a Microsoft zapewnia im swoje wsparcie.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia