Planner po aktualizacji, czyli jeszcze wygodniejsze zarządzanie pracą zespołu

Planner po aktualizacji, czyli jeszcze wygodniejsze zarządzanie pracą zespołu

Autor: Amadeusz Labuda

Opublikowano: 8/8/2017, 10:59 AM

Liczba odsłon: 2075

W skład popularnego pakietu Office 365 wchodzi wiele aplikacji, zaś ich liczba z roku na rok ulega powiększeniu. Nie oznacza to jednak, że gigant z Redmond porzuca rozwój tych już istniejących – dobrym tego przykładem jest Planner, narzędzie ułatwiające organizację pracy w grupie. Otrzymało ono niedawno zestaw całkiem przydatnych nowości, ponadto jego działanie zostało zoptymalizowane.

Na największą uwagę w najświeższej wersji Plannera zasługują zwłaszcza 4 zmiany. Poszczególne okna programu otwierają się teraz o wiele szybciej niż uprzednio, poprawiona została również nieco ogólna optymalizacja aplikacji. Dodana została opcja, o którą często prosili użytkownicy – można teraz przypisać do jednego zadania większą liczbę osób. Przydatne może się również okazać rozwinięcie mobilnej wersji aplikacji, dzięki czemu notyfikacje oraz część informacji podejrzeć możemy również poza swoim stanowiskiem pracy, na przykład w drodze do domu. Osoby zarządzające pracą całego zespołu powinny docenić zwłaszcza integrację pomiędzy Teams a Plannerem, która została teraz jeszcze bardziej pogłębiona. W rezultacie połączenie to działa nie tylko naturalniej, lecz sprawia również wrażenie o wiele pełniejszego w skutek dodania nowych opcji.

Niestety, Planner jako profesjonalne narzędzie do zarządzania dostępny jest obecnie jedynie w zaawansowanych planach Office 365 dla firm, w podstawnym pakiecie po prostu go nie znajdziemy. Niemniej, polityka Microsoftu w tej sprawie jest całkiem zrozumiała – narzędzie te stanowi jeden z atutów, mających przekonać przedsiębiorców do wybrania pełniejszej (i jednocześnie droższej) odmiany Office 365 dla firm. Zważywszy na możliwości oferowane przez Planner, naprawdę warto się nad tym zastanowić.