Plaga spamerów atakuje graczy Xbox Live

Plaga spamerów atakuje graczy Xbox Live

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/3/2017, 1:53 PM

Liczba odsłon: 2068

Walą drzwiami i oknami! Subskrybenci usługi Xbox Live borykają się z plagą niechcianych wiadomości z fake'owych kont pozbawionych punktów Gamerscore. Spam nie jest bynajmniej nowym problemem, ale ostatnio przybrał na sile na tyle, że zaniepokoiło to Microsoft, który szuka rozwiązania.

Spam w Xbox Live doczekał się własnego wątku na forum Reddit, gdzie doświadczający problemów użytkownicy swoje żale wylewają w ponad 3000 postów. Ważny głos w temacie zabrał jeden z moderatorów subforum Xbox, według którego Microsoft został poinformowany o problemie i temat nie jest mu obcy. Post wyjaśnia wiele kwestii: "Najpierw najważniejsze - obecnie mamy do czynienia z falą spam-botów, wysyłających wiadomości do losowych użytkowników Xbox Live. Możecie otrzymywać dziwne wiadomości od ludzi, których nie znacie. Nie należy otwierać linków, które wysyłają! Problem stał się powszechny i wiemy, że jest do kitu. My, moderatorzy, skontaktowaliśmy się w tej kwestii z MS. Są oni w pełni świadomi problemu i walczą z nim dzień i noc. Tymczasem za każdym razem, gdy otrzymacie wiadomość ze spamem, pamiętajcie, by zgłosić ją (zgłosić wiadomość - nie konto) - z poziomu Xbox, a następnie zablokować użytkownika". Zgłoszenie postu (a nie konta) ma usprawnić pracę zespołu, który walczy obecnie z epidemią spamu.

Xbox Live

Zmasowany atak spamerskich botów nie jest precedensowy. W 2015 roku Microsoft doświadczył tego samego problemu i wprowadził nawet nowe zasady ochrony prywatności w Xbox One. Od tego czasu użytkownicy mogą wybrać opcję otrzymywania wiadomości tylko od swoich znajomych. Z podobnym zalewem wiadomości-śmieci borykał się też niedawno PlayStation Network. Wszystko na skutek powstania specjalnego narzędzia, pozwalającego wysyłać miliony spreparowanych lub predefiniowanych wiadomości jednocześnie.

Zalew skrzynki spamem jest jednym z najgorszych problemów, których można doświadczyć w Internecie. Jak wynika z badań, ponad 56% wszystkich wiadomości e-mail zaliczyć można do kategorii spamu. Microsoft z kolei idzie jeszcze dalej i podaje, że nawet 97% e-maili to spam. Na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem jest zaktualizowanie ustawień, używanie klienta poczty z odpowiednim filtrem antyspamowym i zgłaszanie nieuczciwych korespondentów, gdy tylko otrzymamy niepokojącą wiadomość.