Pierwsze szczegóły nowego DirectX

Pierwsze szczegóły nowego DirectX

Autor: Piotr Maciejko

Opublikowano: 3/21/2014, 10:53 AM

Liczba odsłon: 3032

Zgodnie z obietnicą, Microsoft przedstawił większą ilość szczegółów związanych z przyszłym wydaniem DirectX 12. Oficjalne dane dotyczące nowej wersji graficznego API, zostały zaprezentowane na Game Developers Conference w San Francisco.

DirectX 12 będzie działał w obrębie ekosystemu Microsoftu – Windows, Windows Phone i Xbox One. Twórcy nowej wersji API zapewniają, że gry projektowane z jego wykorzystanie będą o wiele bardziej wydajne. Wzrost płynności rozgrywki będzie zauważalny szczególnie na najnowszej konsoli giganta. Zastosowane rozwiązania przypominają technologię Mantle firmy AMD. DirectX 12 będzie miał większy dostęp do instrukcji niskopoziomowych, wykonywanych bezpośrednio na sprzęcie zawartym w systemie komputerowym. Umożliwi to m.in. częściowe przerzucenie pracy CPU na GPU. Takie rozwiązanie przynosi wzrost wydajności od 10 do nawet 40 procent, najlepszym tego dowodem są ostatnie testy gry Thief.

Twórcy Forza Motosport 5 w ramach testów przystosowali swoją grę do działania z wykorzystaniem DirectX 12. Udało się to osiągnąć w cztery miesiące, dzięki zespołowi, który składał się z czterech osób. Wyniki są bardzo obiecujące, zwiększenie wydajności jest szczególnie dobrze zauważalne na Xbox One. DirectX 12 będzie wspierany przez firmy Intel, NVIDIA i Qualcomm. W przypadku drugiego z wymienionych koncernów, nowa wersja API zostanie poprawnie obsłużona przez układy Fermi, Kepler i Maxwell.

Gry wykorzystujące DirectX 12 powinny masowo ukazywać się od lata przyszłego roku. Do tego czasu 50 procent wszystkich gier, 100 procent wszystkich kart graficznych i 80 procent wszystkich komputerów tworzonych z myślą o graczach będzie wspierać nową wersję API.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia