Panos Panay uważa plotki o uśmierceniu Surface za tabloidowe bzdury

Panos Panay uważa plotki o uśmierceniu Surface za tabloidowe bzdury

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/10/2017, 5:56 PM

Liczba odsłon: 1808

Kilka dni temu pojawiły się niepotwierdzone informacje, jakoby linia Surface miała podzielić los Lumii i zostać uśmiercona przed rokiem 2019. Autorem prognoz byli m.in. jeden z wysoko postawionych menedżerów Lenovo. Microsoft rzadko odnosi się bezpośrednio do tego typu rewelacji, jednak tym razem głos zabrał sam Panos Panay, szef działu Microsoft Devices i jeden z głównych projektantów Surface.

Przypomnijmy - Steve Brazier (CEO Canalys, firmy analizującej rynek) oraz Giafranco Lanci (COO Lenovo) posunęli się do stwierdzenia, że linia urządzeń Surface wygaśnie jeszcze przed rokiem 2019. W ich opinii Satya Nadella jest osobą skupiającą się na oprogramowaniu i rozwiązaniach chmury, nie zaś na sprzęcie, i to właśnie on miałby wbić gwóźdź do trumny Surface. "Microsoft zarabia mnóstwo pieniędzy na chmurze, mnóstwo pieniędzy na Windows i Office, ale traci też mnóstwo pieniędzy na urządzeniach. Mówiąc szczerze, trudno zrozumieć, dlaczego nadal mieliby tracić pieniądze. Prowadzenie biznesu sprzętowego to dla nich trudne zadanie i muszą podchodzić ostrożnie do każdego szczegółu, jako że granica jest cienka" - tłumaczył Lanci.

Panos Panay

Okazuje się, że zwiastuny śmierci marki Surface są grubo przesadzone. Co na ten temat uważa Microsoft? Pomysł jest "bardzo daleki od prawdy" i to "tabloidowa plotka tygodnia" - skomentował Panay. Oczywiście nie można nie zauważyć spadającej sprzedaży urządzeń Surface, jednak Microsoft znany jest z tego, że liczy się nie tylko sprzedaż... zwłaszcza jeśli mówimy o tej marce. Microsoft wielokrotnie szczycił się tym, że kolejne urządzenia Surface definiowały nowe kategorie sprzętowe, a stosowane w nich rozwiązania szerokim echem odbijały się na całym rynku PC i tabletów. Ponadto nawet największe marketingowe porażki (jak np. Surface RT w 2013 r.) nie spowodowały, że firma z Redmond zaprzestała dalszych inwestycji w markę. "Nie było utraty pewności. Była prawdziwa wiara w to, jak możemy odmienić świat" - dodaje szef działu Microsoft Devices.

Powyższe zapewnienia wydają się uspokajać fanów Surface. Warto jednak przypomnieć słowa Joe Belfiorego z 2016 r., w których zapewniał, że mobilne doświadczenia Windows 10 pozostają kluczowe dla inicjatywy More Personal Computing. Wsparcie dla istniejących telefonów i wsparcie dla producentów OEM w postaci HP, Acer, Alcatel i VAIO okazały się w dużej mierze czysto teoretyczne. Przeszło rok później Belfiore zaktualizował swój status, który dowodzi, że polityka firmy względem W10M jest już diametralnie inna.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia