Obsługa myszki i klawiatury na Xbox One zależna od deweloperów

Obsługa myszki i klawiatury na Xbox One zależna od deweloperów

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 2/21/2018, 10:37 AM

Liczba odsłon: 2707

Wygoda grania na padzie jest kwestią tak bardzo dyskusyjną, że jest ona obiektem dyskusji już od wielu lat. Zwolennicy grania na konsoli zachwalają wygodę grania na kontrolerze, możliwość wygodnego rozłożenia się na kanapie przed telewizorem i delektowanie rozgrywką. Z drugiej strony gracze komputerowi, przywykli do grania przy użyciu myszki i klawiatury krytykują konsolowe kontrolery za brak precyzji i małe możliwości konfiguracji.

Xbox One Keyboard

Obie strony barykady mają trochę racji, bo oba zastosowania mają swoje niewątpliwe zalety i wady. Jednak obecnie wiele gier jest wydawanych na kilka platform jednocześnie. Przykładowo w zeszłoroczny hit który wciąż nie schodzi z listy bestsellerów - PlayerUnknown’s Battlegrounds - zagramy zarówno na Xbox One jak i na PC. Jeśli dana gra rozgranicza rozgrywkę zależnie od platformy, to większego problemu nie ma. Gorzej, jeśli wykorzystywany jest mechanizm cross-platform - wspólna rozgrywka graczy na różnych platformach. W tym przypadku podczas gry, balans może się zmieniać na korzyć to jednej, to drugiej grupy.

Xbox One Keyboard

Wyraźna jest tu dysproporcja i widoczny podział na linii wygoda - precyzja. Dlatego też bardzo głośnym echem odbiło się kolejna informacja o wsparciu Xbox One dla klawiatury i myszki. Jedni bardzo optymistycznie zareagowali na takie doniesienia - ucieszyli się zwłaszcza miłośnicy FPS takich jak wspomniany wyżej PUBG. Przy tak dynamicznej rozgrywce czas reakcji jest bardzo istotny a niestety pod tym względem klasyczne pady ustępują myszce. Inni zauważyli problem owej dysproporcji i przewagi, którą uzyskają gracze korzystający z myszki i klawiatury.

Zaniepokojonych graczy uspokaja Mike Ybarra we wpisie na twitterze. Stwierdził on, że to do deweloperów należeć będzie decyzja, czy zaimplementują oni w swojej grze obsługę myszki i klawiatury. Microsoft nie będzie naciskać ani blokować takich zastosowań, mając na względzie między innymi graczy, którzy z jakiegoś powodu nie są w stanie grać przy wykorzystaniu klasycznego pada. Ponadto gracze już teraz, na przykład w Gears of War 4 które jest grą cross-platformową, mają możliwość wyboru czy chcą grać z graczami z systemu Windows 10 czy też nie. Tak więc wsparcie klawiatury i myszki nie powinno znacznie wpłynąć na poziom rozgrywki. Nie zostało ono zresztą jeszcze oficjalnie udostępnione lecz Microsoft ciągle testuje takie rozwiązanie.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia