Nowy interfejs użytkownika Microsoft Office

Nowy interfejs użytkownika Microsoft Office

Autor: Microsoft

Opublikowano: 5/14/2006, 12:00 AM

Liczba odsłon: 7848

Głównym wyzwaniem projektantów Microsoft tworzących nową wersję produktów było ułatwienie użytkowania podstawowych aplikacji Microsoft Office. W świetle danych dotyczących powszechnego stosowania MS Office oraz najnowszych osiągnięć w dziedzinie oprogramowania i sprzętu komputerowego, zadaniem naszych specjalistów było opracowanie najważniejszego w ostatniej dekadzie uaktualnienia interfejsu użytkownika. Nowy interfejs oferuje pełnię możliwości korzystania z potrzebnych funkcji w celu osiągnięcia pożądanych rezultatów.

Kolejna edycja produktów Microsoft charakteryzuje się ukierunkowaną i uporządkowaną przestrzenią roboczą ograniczającą możliwe zakłócenia, która umożliwia użytkownikom szybkie i łatwe osiągnięcie wyznaczonych celów.

Podejście do projektu i jego cele

Praca użytkownika z aplikacjami w poprzednich edycjach Microsoft Office oparta była na systemie menu, pasków narzędzi, pasków zadań i okien dialogowych. System ten umożliwiał dostęp do szerokiej gamy funkcjonalności, jednak stała rozbudowa utrudniała użytkownikom łatwe i szybkie korzystanie z nowych funkcji. Dlatego też podstawowym celem nowego projektu interfejsu było wprowadzenie ułatwień dla użytkowników w znajdowaniu i wykorzystywaniu zaawansowanych opcji oferowanych przez Microsoft Office. Drugi ważny cel to zachowanie wysokiego stopnia uporządkowania przestrzeni roboczej redukującej prawdopodobieństwo zakłóceń i umożliwienie użytkownikom skoncentrowanie się na pracy, którą mają do wykonania. Te dwa najważniejsze cele przyświecały naszym projektantom pracującym nad stworzeniem interfejsu ułatwiającego użytkownikom łatwiejsze osiąganie pożądanych rezultatów.

Podstawowa charakterystyka

Aplikacje MS Office otrzymały zupełnie nowy wygląd, który jednak nie stanowi żadnego problemu dla użytkowników testujących oprogramowanie. Łatwość dostosowania się do nowego interfejsu to zasługa jego prostoty:

Zakładki poleceń Tradycyjne menu i paski narzędzi zostały zastąpione przez graficzne zakładki poleceń zawierające najczęściej stosowane komendy przy wykonywaniu konkretnego zadania w programach Microsoft Office Word, PowerPoint, Excel czy Access. Przykładami mogą być zakładki pisania, wstawiania, ustawień strony, pracy z odnośnikami, wysyłki i widoku dokumentu w programie Word. Z kolei zakładki Excela pozwalają na szybkie tworzenie arkuszy, wstawianie takich obiektów jak wykresy i grafika, zmianę ustawień strony, pracę z formułami, zarządzanie danymi i przeglądanie. Ułatwienia w postaci zakładek pozwalają na organizowanie poleceń w sposób umożliwiający sięgnięcie po nie w momencie wykonywania danego zadania.

Kontekstowe zakładki poleceń
Z niektórych poleceń korzysta się tylko w przypadku edycji obiektów konkretnego rodzaju, np. komendy edycyjne wykresu Excela są konieczne dopiero w chwili, gdy taki wykres powstanie i zaistnieje potrzeba jego modyfikacji. W obecnych wersjach MS Office znalezienie tych poleceń przysparza wiele trudności lub też nie są one jednoznaczne. Najnowsza wersja oferuje możliwość wywołania jednym kliknięciem kontekstowej zakładki poleceń tuż obok innych zakładek. Zakładki kontekstowe pojawiają się tylko wtedy, kiedy mogą okazać się potrzebne i w znacznym stopniu ułatwiają natychmiastowe znalezienie potrzebnych w danej chwili poleceń oraz powrót do pracy nad dokumentem.

Galerie
Galerie to serce nowej edycji – zawierają zestawy propozycji ostatecznych rezultatów pracy nad dokumentem, arkuszem kalkulacyjnym, prezentacją lub bazą danych Access. Uproszczenie doboru najlepszych opcji polega na zastąpieniu skomplikowanych okien dialogowych prostymi ikonami. Użytkownicy wymagający większej liczby opcji nadal mogą korzystać z okien dialogowych.

Podgląd na żywo
Podgląd na żywo to zupełnie nowa technologia, dzięki której można śledzić efekty zmian edycyjnych lub formatu wraz z przesuwaniem kursora między opcjami przedstawionymi w galeriach. Ta nowa, dynamiczna funkcjonalność pozwala na ukierunkowanie projektowania układu graficznego, edycji i formatowania, oferując użytkownikom możliwość uzyskania pożądanych efektów szybciej i łatwiej.

Przedstawione powyżej elementy to tylko kilka z całej gamy nowych technologii wprowadzonych do nowego interfejsu Microsoft Office. Zapraszamy do skorzystania z opcji podglądu i zarejestrowania się w celu otrzymania przededycyjnej wersji beta najnowszych produktów Microsoft.

Korzyści
Celem nowej edycji interfejsu użytkownika Microsoft Office jest uproszczenie pracy z aplikacjami. Korzyścią dla użytkowników jest możliwość szybkiego znalezienia i prostego wykorzystania nowych funkcji dzięki lepszej organizacji i prezentacji poleceń stosowanych w danym momencie pracy z programem. Nowa edycja produktów Microsoft Office to uporządkowany wygląd i dynamiczne galerie, dzięki którym użytkownik będzie mógł poświęcić więcej czasu na rzeczywistą pracę niż na przeszukiwanie aplikacji w celu odnalezienia potrzebnych opcji. Korzystając z nowej edycji Microsoft Office, użytkownicy szybciej uzyskają oczekiwane rezultaty.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia