Nokia coraz bardziej zainteresowana Androidem

Nokia coraz bardziej zainteresowana Androidem

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 6/20/2014, 9:23 PM

Liczba odsłon: 2397

Jeszcze parę miesięcy temu patrzyliśmy z niedowierzaniem, jak Nokia - dotychczas w prosperującym związku z Windows Phone - zabiera się za Androida. Teraz dział usług i urządzeń Nokii, już jako część Microsoftu, nie tylko rozwija nowe funkcjonalności w Androidzie, ale przygotowuje się do wypuszczenia na rynek kolejnego smartfona z serii X.

Wielki, zielony zegar na blogu Nokia Conversations odmierza czas do poniedziałkowego wydarzenia, którym najprawdopodobniej okaże się prezentacja Nokii X2. Po tym, jak dział Nokii został przejęty przez Microsoft, sytuacja może wydawać się niecodzienna. Gigant nie porzucił jednak niskobudżetowej linii smartfonów z Androidem, a rozwija ją nadal. Przedwczoraj Finowie zaprezentowali nową funkcjonalność - dynamiczny zamiennik ekranu głównego dla Androida.

Nokia X, źródło: engadget.com

Z Launcher - bo tak nazywa się nowa aplikacja, pozostająca w fazie alpha - ma zapewnić użytkownikom Androida najszybszy dostęp do informacji i aplikacji. Jej interfejs został skonstruowany tak, by na ekranie głównym wyświetlały się najczęściej używane aplikacje. Oprócz tego Z Launcher dynamicznie odświeża kontakty i często odwiedzane witryny internetowe, które również w sposób dynamiczny trafiają na ekran główny. Jak tłumaczy Nokia, "Z Launcher został zoptymalizowany do pracy z popularnymi urządzeniami, wliczając w to Nexus 5, Galaxy S5, S4, S3, Moto X, HTC One i Sony Xperia Z1."

Jak się okazuje, Nokia X nie była jednorazową przygodą z konkurencyjnym systemem. Finowie, działający już wprawdzie pod skrzydłami Redmond, robią teraz to, co jeszcze w ubiegłym roku byłoby niewiarygodne. Wydaje się, że stanowi to jednak wspólny interes nie tylko Nokii, która interesowała się Androidem już dużo wcześniej, ale i Microsoftu. Nowy CEO firmy, Satya Nadella, nie chce zamykać się w jednym ekosystemie i jednym typie urządzeń. Czas pokaże, czy strategia multiplatformowości okaże się dla obu gigantów owocna.