Nieuczciwi reklamodawcy dostają od Microsoftu czerwone światło

Nieuczciwi reklamodawcy dostają od Microsoftu czerwone światło

Krzysztof Sulikowski
21:48
22.12.2015
2 komentarze
1470 wyświetleń

W kwietniu ubiegłego roku Microsoft zapowiedział zmiany w kryteriach, dotyczących Adware. Kontrola nad treściami reklamowymi powinna w większej mierze spoczywać w rękach użytkowników, zaś nieuczciwi reklamodawcy nie powinni mieć możliwości wyświetlania swoich treści. Odkąd oprogramowanie do wstrzykiwania kodu (injection) ewoluowało, zagrożenie atakami 'man-in-the-middle' stało się bardziej realne. Jak im przeciwdziałać? Microsoft proponuje w tym zakresie nowe rozwiązania.

Technika MiTM zakłada wstrzyknięcie złośliwego kodu poprzez serwer proxy, zmianę ustawień DNS, manipulację warstwami sieci (model OSI) i nie tylko. Wszystkie z nich przechwytują proces komunikacji między Internetem i PC, a następnie umieszczają własne treści reklamowe na stronach internetowych. Wszystko to odbywa się bez wiedzy użytkownika i poza kontrolą przeglądarki. Nie chodzi jednak wyłącznie o natarczywe reklamy. Wstrzyknięty kod może wprowadzić użytkownika w błąd, uniemożliwić mu wyłączenie owych treści i skłonić do wykonania niepożądanych akcji. Innymi słowy, adware może stanowić punkt wyjścia dla cyberprzestępczości.

Microsoft

By skuteczniej walczyć z nieuczciwymi reklamami, Microsoft zaktualizował kryteria definiujące Adware. Odtąd "programy, które tworzą reklamy w przeglądarkach, mogą wykorzystywać jedynie wspierany przez przeglądarkę model rozszerzeń dla instalacji, wykonania, wyłączania i usuwania". Microsoft podkreśla tu, że wybór i kontrola są domeną użytkownika, a firma jest zdeterminowana do ochrony tych wolności.

Microsoft zapoznaje deweloperów z nowymi kryteriami i uprzedza ich, że będą one obowiązywać wszystkich. W przypadku gdy programy nie będą zgodne z nową polityką firmy, zostaną rozpoznane i usunięte. Deweloperzy mają ponad 3 miesiące na zapoznanie się z obowiązującymi kryteriami - wejdą one w życie 31 marca 2016 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło: https://blogs.technet.microsoft.com/mmpc/2015/12/21/keeping-browsing-experience-in-users-hands/

Polecamy również w kategorii Bezpieczeństwo

Komentarze

  • ja 23:04 27.12.2015

    no może wreszcie coś

  • Krzysztof 05:20 28.12.2015

    Jak można nazwać tą natarczywość reklamami jak to są sami złodzieje podaj tylko telefon, zapłać i itp.

Skomentuj

Autor