Nie ma zgody na dyskryminację. Satya Nadella o zmianach w Microsoft

Nie ma zgody na dyskryminację. Satya Nadella o zmianach w Microsoft

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/16/2019, 8:34 AM

Liczba odsłon: 751

Niedawno pisaliśmy o kolejnej fali oskarżeń o dyskryminację i molestowanie w Microsoft. Mimo wielu starań branża technologiczna wciąż boryka się z tymi problemami i nie omijają one również korporacji z Redmond. Dotychczasowe procedury nie okazały się w 100% skuteczne i część pracowników nic sobie nie robi z zasad panujących w firmie. CEO, Satya Nadella, wraz z szefową HR, Kathleen Hogan, niedawno obiecali zmiany. Dziś poznajemy konkrety.

W dość długim memo Satya uwzględnił zarówno oczekiwania wobec wszystkich pracowników i menedżerów, jak też poprawę procesu dochodzenia w przypadku zgłoszeń niewłaściwych zachowań w miejscu pracy. CEO zapowiedział też zmiany na poziomie przejrzystości. Zacząć należy od najbardziej podstawowych, wzajemnych oczekiwań. W ostatnich latach Microsoft polegał na Standards of Business Conduct, ale ostatnie rozmowy wykazały, że to za mało. Nadella zapowiada stworzenie nowych treści i uczestnictwo wszystkich w tej konwersacji pod koniec roku, a także pisze o konieczności przestrzegania prawa, zasad, poszanowania ludzkiej godności i rozwijania empatii. Jeśli chodzi o menadżerów, a jest ich w Microsoft ponad 16 tysięcy, oczekuje się od nich bycia efektywnymi czempionami kultury, oddanymi poprawie doświadczeń pracowników. Otrzymają oni dodatkowe wsparcie, narzędzia i zasoby.

Satya Nadella pisze też o sposobach na poprawę procesu dochodzeniowego w Microsoft. Prace nad zmianami trwały przez ostatnie miesiące i ich efekty bezzwłocznie wejdą w życie w trzech kluczowych obszarach. Po pierwsze, pracownicy zgłaszający niewłaściwe zachowania otrzymają dodatkowe wsparcie i więcej informacji. Do pierwszych zgłoszeń oddelegowani będą specjaliści HR. Zostanie też utworzony nowy Employee Advocacy Team - zespół skupiający się na asystowaniu pracownikom w trakcie dochodzenia, pomagający im lepiej zrozumieć i lepiej przejść przez proces. Po drugie, dochodzenia będą obsługiwane szybciej. Zostaną one scentralizowane i będzie brać w nich udział więcej dochodzeniowców. W efekcie dochodzenia będą trwać miesiąc lub krócej. Po trzecie, w całej firmie będą promowane spójne podejścia dyscyplinarne. Zostaną opracowane wytyczne obowiązujące w całej firmie.

Sporo się zmieni również w kwestii transparentności. Zgłaszającym pracownikom po zakończeniu dochodzenia będzie przedstawianych więcej danych, w tym o faktycznych wnioskach i przynajmniej podstawowe informacje o zastosowanej karze. Począwszy od roku fiskalnego 2020, Microsoft będzie przynajmniej raz do roku publikował informacje dla całej firmy, by wszyscy mieli dostęp do wiedzy o zgłaszanych wątpliwościach, częstotliwości występowania naruszeń i rodzajach zastosowanych kar. Nadella wspomina wreszcie o zasadach inkluzywności i różnorodności, na które liczyć może każdy pracownik.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia