Microsoft wyjaśnia przyczynę porzucenia marki Xbox Music

Microsoft wyjaśnia przyczynę porzucenia marki Xbox Music

Krzysztof Kapustka
10:52
07.07.2015
0 komentarzy
1304 wyświetlenia

Wewnątrz korporacji Microsoft dochodzi obecnie do bardzo dużych przemian. I nie chodzi tu wyłącznie o zmiany na poziomie struktury organizacji, ale także o selektywne wyzbywanie się tworzonych przez nią usług i produktów, na co naciskał ostatnio sam Satya Nadella. Przykładowo usługi reklamowe korporacji zostały wydelegowane amerykańskiej firmie AOL, część usług Bing została sprzedana firmie Uber, a wczoraj dowiedzieliśmy się o planach zmiany marki Xbox Music na Groove.

Ten ostatni krok dla większości użytkowników z pewnością był niemałym zaskoczeniem. W końcu usługa Xbox Music istnieje na rynku od dobrych kilku lat i w tym czasie stała się w pewnym stopniu produktem rozpoznawalnym. Główna przyczyna porzucenia nazwy Xbox Music dla części z nas jest jednak dość oczywista - konsumenci błędnie uważają, że do korzystania z usługi wymagana jest konsola Xbox. Jak informuje w jednym ze swoich tweetów Joe Belfiore, korporacja nie porzuca samych aplikacji, lecz po prostu zmienia ich nazwę. "Sporo osób zadaje nam pytanie: Nie posiadam Xboksa. Dlaczego miałbym więc korzystać z Xbox Music?" - dodaje Belfiore.

Śledząc wypowiedzi na temat nazewnictwa usługi muzycznej Microsoftu faktycznie można spotkać się z kontrowersyjnymi przypadkami. Przykładem niech będzie chociażby wpis Andy'ego Weira, który został wydrwiony przez koleżankę za zasubskrybowanie się do Xbox Music. Ze względu na Xbox w nazwie, dziewczyna była przekonana, że usługa ta służy do słuchania muzyki z gier komputerowych.

Po zmianie nazwy na Groove tego rodzaju nieporozumienia powinny zniknąć na dobre, a być może Microsoft jeszcze na tym zyska. Wielu użytkowników będzie zapewne myśleć, że jest to całkowicie nowa usługa, poprzez którą Microsoft będzie chciał konkurować z uruchomioną niedawną usługą muzyczną Apple Music.

Powyższe informacje oraz niedawne zamknięcie oddziału Xbox Entertainment Studios, którego zadaniem była produkcja zapowiadanych na konsolę Xbox One show i seriali telewizyjnych, mogą oznaczać powrót dawnej marki Xbox, znanej tylko i wyłącznie z produkcji konsol i gier komputerowych. A co z Groove? Czas pokaże, jak usługa ta poradzi sobie na rynku wśród swoich głównych konkurentów, którymi są wspomniana już usługa Apple Music czy obecny od 2008 roku Spotify.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Usługi Xbox

Komentarze

Skomentuj

Autor