Microsoft wyjaśnia przyczynę porzucenia marki Xbox Music

Microsoft wyjaśnia przyczynę porzucenia marki Xbox Music

Autor: Krzysztof Kapustka

Opublikowano: 7/7/2015, 10:52 AM

Liczba odsłon: 2206

Wewnątrz korporacji Microsoft dochodzi obecnie do bardzo dużych przemian. I nie chodzi tu wyłącznie o zmiany na poziomie struktury organizacji, ale także o selektywne wyzbywanie się tworzonych przez nią usług i produktów, na co naciskał ostatnio sam Satya Nadella. Przykładowo usługi reklamowe korporacji zostały wydelegowane amerykańskiej firmie AOL, część usług Bing została sprzedana firmie Uber, a wczoraj dowiedzieliśmy się o planach zmiany marki Xbox Music na Groove.

Ten ostatni krok dla większości użytkowników z pewnością był niemałym zaskoczeniem. W końcu usługa Xbox Music istnieje na rynku od dobrych kilku lat i w tym czasie stała się w pewnym stopniu produktem rozpoznawalnym. Główna przyczyna porzucenia nazwy Xbox Music dla części z nas jest jednak dość oczywista - konsumenci błędnie uważają, że do korzystania z usługi wymagana jest konsola Xbox. Jak informuje w jednym ze swoich tweetów Joe Belfiore, korporacja nie porzuca samych aplikacji, lecz po prostu zmienia ich nazwę. "Sporo osób zadaje nam pytanie: Nie posiadam Xboksa. Dlaczego miałbym więc korzystać z Xbox Music?" - dodaje Belfiore.

Śledząc wypowiedzi na temat nazewnictwa usługi muzycznej Microsoftu faktycznie można spotkać się z kontrowersyjnymi przypadkami. Przykładem niech będzie chociażby wpis Andy'ego Weira, który został wydrwiony przez koleżankę za zasubskrybowanie się do Xbox Music. Ze względu na Xbox w nazwie, dziewczyna była przekonana, że usługa ta służy do słuchania muzyki z gier komputerowych.

Po zmianie nazwy na Groove tego rodzaju nieporozumienia powinny zniknąć na dobre, a być może Microsoft jeszcze na tym zyska. Wielu użytkowników będzie zapewne myśleć, że jest to całkowicie nowa usługa, poprzez którą Microsoft będzie chciał konkurować z uruchomioną niedawną usługą muzyczną Apple Music.

Powyższe informacje oraz niedawne zamknięcie oddziału Xbox Entertainment Studios, którego zadaniem była produkcja zapowiadanych na konsolę Xbox One show i seriali telewizyjnych, mogą oznaczać powrót dawnej marki Xbox, znanej tylko i wyłącznie z produkcji konsol i gier komputerowych. A co z Groove? Czas pokaże, jak usługa ta poradzi sobie na rynku wśród swoich głównych konkurentów, którymi są wspomniana już usługa Apple Music czy obecny od 2008 roku Spotify.