Microsoft tworzy centrum dowodzenia reklamą w Sieci ze wsparciem AI

Microsoft tworzy centrum dowodzenia reklamą w Sieci ze wsparciem AI

Autor: Wojciech Błachno

Opublikowano: 10/17/2019, 8:35 AM

Liczba odsłon: 924

Marketing w Sieci może być prawdziwym wyzwaniem. By dobrze rozreklamować się w Internecie, musimy znać wiele różnych narzędzi, które są bardzo rozbudowane. To potrafi mocno zniechęcić do podjęcia tego tematu lub zmusza do ograniczenia się tylko do jednej z platform, na przykład tylko do Facebooka. Prowadzenie jednoczesnych kampanii na Twitterze, Instagramie, Facebooku, Microsoft Advertising, Google Ads to nie jest prosta sprawa.

W ramach Microsoft Garage powstał wyjątkowy projekt o nazwie Digital Marketing Center i już sama jego nazwa powinna wszystko wyjaśnić. Otóż projekt ten zakłada stworzenie narzędzia, które pełniłoby funkcję centrum dowodzenia wszystkimi kampaniami prowadzonymi w Sieci. Z jego poziomu możemy zarządzać celami, budżetami oraz terminami kilku różnych kampanii reklamowych, niezależnie od platformy, na której są one przeprowadzane. Wszystko pod ręką w jednym miejscu.

Digital Marketing Center

Żeby być całkowicie uczciwym, to trzeba przyznać, że pomysł ten nie jest aż tak innowacyjny, bo tego typu narzędzia już istnieją. Pomysł Microsoftu wyróżnia jednak, jak to zwykle bywa, wykorzystanie sztucznej inteligencji, która pozwala na precyzyjną optymalizację kampanii i ich budżetów. SI na podstawie zebranych danych sama zadecyduje, która platforma rokuje najlepiej i na tej podstawie odpowiednio rozdzieli budżet.

Póki projekt ten jest w rozwijany w Microsoft Garage, jego działanie można sprawdzić, zapisując się do testów. W przyszłości Microsoft może zaimplementować to rozwiązanie w ramach własnych usług (na przykład Office 365), by oddać w ręce klientów kompletne narzędzie pozwalające zaistnieć ich marce w Sieci.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia