Microsoft rozpoczął nową kampanię marketingową mającą na celu przekonać użytkowników, że firma, jak żadna inna, dba o prywatność danych osobowych.
Akcja została zorganizowana w związku ze zbliżającym się Data Privacy Day (28 stycznia). Microsoft już wcześniej przekonywał, że dba o prywatne dane swoich klientów, m.in. przez domyślne ustawienie funkcji Do Not Track w przeglądarce Internet Explorer 10, co oczywiście wywołało oburzenie agencji reklamowych.
Dzisiaj informatyczny gigant z Redmond ogłosił rezultat firmowanego przez siebie badania, które sprawdzało wiedzę 1000 osób na temat prywatności i bezpieczeństwa ich danych w sieci. Wyniki pokazały, że 45% badanych nie ma pojęcia jak kontrolować prezentowanie swoich danych. Tylko 40% ankietowanych wie jak chronić swoją prywatność. W związku z tym Microsoft uruchomił nową witrynę, która zawiera informacje i materiały wideo na temat ochrony i zarządzania prywatnymi danymi m.in. w przeglądarce Internet Explorer, wyszukiwarce Bing, systemie Windows Phone 8 i konsoli Xbox. Firma uruchomiła też usługę Personal Data Dashboard, z poziomu której użytkownik może swobodnie zarządzać swoimi danymi.