Microsoft przeciwko przemocy i nienawiści w Internecie

Microsoft przeciwko przemocy i nienawiści w Internecie

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/17/2018, 9:31 PM

Liczba odsłon: 772

Microsoft poparł kampanię Power of Zero, gdzie zero oznacza zero przemocy, zero nienawiści i zero znęcania się od wieku zero, czyli od najmłodszych lat każdego człowieka. Kampanii przewodzą NoBully oraz UNESCO we współpracy z partnerami z całego świata. Jej celem jest zachęcanie młodych ludzi do stawania w obronie innych zarówno w świecie wirtualnym, jak i poza nim.

Dzisiejszą zapowiedź poprzedza 18 miesięcy badań, przygotowań i aktywności wespół z firmami technologicznymi, organizacjami pozarządowymi i innymi grupami, które chcą powstrzymać zjawisko cyberbullyingu. Power of Zero wystartuje oficjalnie w styczniu 2019 roku. W jaki sposób Microsoft wspomoże kampanię?

Gigant z Redmond swoje trzy grosze dorzuci poprzez wsparcie strategiczne i finansowe. Poza tym kampania jest zbliżona do własnej inicjatywy Microsoftu - Digital Civility Challenge - która już od trzech lat promuje zdrowe interakcje online pomiędzy wszystkimi ludźmi.

Microsoft jest oddany walce z cyberbullyingiem od ponad 12 lat. Jesteśmy zaangażowani w badania w wielu krajach, tworzenie narzędzi i zasobów, które pomagają rodzicom i innym zaufanym dorosłym identyfikować i odpowiadać na incydenty cyberprzemocy, oraz uczestniczymy w międzynarodowych konferencjach i wydarzeniach, które mają podnosić świadomość i dzielić się najlepszymi praktykami wśród kluczowych interesantów.
Jacqueline Beauchere, Chief Online Safety Officer w Microsoft

Microsoft przytacza wyniki własnych badań, które pokazują, że 10% nastolatków w 22 krajach zgłaszało, że doświadczyło cyberprzemocy w sieci, zaś 15% nastolatków i dorosłych spotkało się z nękaniem. 42% nastolatków, którzy tego doświadczyli, poprosiło rodziców o pomoc, zaś 28% zwróciło się do innych zaufanych dorosłych, np. nauczyciela lub trenera. To spora poprawa - w zeszłym roku o taką pomoc poprosiło tylko odpowiednio 10 i 9 procent badanych.

Microsoft zapowiedział też, że w listopadzie - miesiącu zapobiegania nękaniu (Bullying Prevention Month) - będzie prowadził sesje informacyjne w placówkach Microsoft Store w USA, Kanadzie i Portoryko, wprowadzając rodziców i nauczycieli w niełatwe zagadnienie cyberbullyingu.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia