Microsoft optymalizuje kod, by uniknąć latencji w przetwarzaniu multimediów

Microsoft optymalizuje kod, by uniknąć latencji w przetwarzaniu multimediów

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 4/30/2015, 5:59 PM

Liczba odsłon: 2755

Drugi dzień Build 2015 zaczął się na dobre. Na scenę wkroczyli Steve Guggenheimer i John Shewchuk, którzy przyznali, że dziś temat programowania będzie zgłębiany jeszcze bardziej, niż wczoraj. Na początku zaprezentowano aplikację perkusyjną, działającą pod kontrolą systemu OS X. Użytkownik, korzystając z bezdotykowych pałeczek perkusyjnych, wyposażonych w akcelerometry, może wykonywać ruchy, grając na "niewidzialnym" zestawie. Jest jednak pewien szkopuł - latencja.

Opóźnienia, nawet te najdrobniejsze, bywają uciążliwe w pracy z programami muzycznymi - DAW, syntezatorami lub emulatorami. Prelegenci zaprezentowali kod, napisany jeszcze dla Windows 8, który - mimo, że liczy tysiące linijek - nie rozwiązuje do końca problemu latencji. Microsoft stworzył więc ulepszenia, wdrażając elementy, takie jak choćby "LowestLatency", które gwarantują szybsze przetwarzanie multimediów - w tym sygnałów z pałeczek Bluetooth czy wirtualnej perkusji na ekranie tabletu.

Build 2015

Optymalizacja kodu pozwoli na reagowanie Windows 10 w czasie niemal rzeczywistym, zwłaszcza w kontekście programów do obróbki dźwięku. Windows 10 będzie więc systemem, dedykowanym twórcom i producentom muzycznym, w czym ma szansę - jak może wynikać z tego porównania - konkurować ze sławnymi pod tym względem komputerami Apple'a.

Prelegenci mówią także o współpracy Microsoft ze znanymi firmami, dostarczającymi rozwiązań multimedialnych - TNS, Audible, iHeartRadio, Delta, Salesforce i Autodesk.... Zostańcie z nami, gdyż już za chwilę poruszymy temat druku 3D!