Microsoft nie dba już o sprzedaż zestawów VR

Microsoft nie dba już o sprzedaż zestawów VR

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 2/19/2019, 10:54 PM

Liczba odsłon: 888

Microsoft miał szansę podbić rynek VR niedrogimi zestawami Windows Mixed Reality, ale te nadal stanowią niszę, m.in. ze względu na wysokie wymagania sprzętowe po stronie PC. Praktycznie ograniczyło to rynek, jako że dziś coraz rzadziej spotkać można użytkowników mocnych desktopów czy laptopów z dedykowaną kartą graficzną. WMR z trudem zdobywał klientów, a teraz Microsoft najwyraźniej zaprzestał wysiłków, by to poprawić.

Swego czasu nastąpił przełomowy moment, kiedy to Gigant nazwał Windows Phone "nieistotną kategorią" - na tyle nieistotną, że wkrótce przestał umieszczać ją w raportach finansowych. Dwu- czy nawet trzycyfrowe spadki sprzedaży nie prezentowały się tam bowiem najlepiej. W przypadku Windows Mixed Reality tak drastycznego oświadczenia jeszcze firma nie wydała, ale poczyniła już pewien krok w tym kierunku. Chodzi tu mianowicie o zmiany w programie Microsoft Affiliate. Mówiąc w skrócie, program ten pozwala niezależnym marketerom, twórcom stron czy blogerom zgarniać niewielką (do 10%) prowizję od sprzedaży wybranych produktów, jeśli zostaną zakupione w Microsoft Store po wejściu ze specjalnego linka.

Microsoft Affiliate

Microsoft zaktualizował tabelę prowizji i widać wyraźnie, że za sprzedaż gogli Windows Mixed Reality partnerzy nie dostaną nic. Tym samym zestawy VR dołączyły do Windows Phone i Microsoft Band, które również nie dają żadnej prowizji. Skąd ta zmiana?

Wraz z tą ponowną klasyfikacją skupiamy nasze aktywności inwestycyjne na produktach Surface i Xbox, a nie na następujących kategoriach produktów.
– Microsoft

Innymi produktami, za które nie będzie odtąd wypłacana prowizja, są: Xbox Live, Visual Studio, Windows czy... Xbox Game Pass. W ich przypadku nie powiemy bynajmniej, że Microsoft stracił nimi zainteresowanie, ale nie skupia się już tak bardzo na promocji ich sprzedaży przez program Affiliate. Co natomiast z Windows Mixed Reality? Nowe zestawy nadal powstają i są sprzedawane, ale nie osiągają jakichś wielkich sukcesów. Przykładowo na platformie Steam udział WMR wynosi obecnie 8.94%.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia