Microsoft: gry na Project Scorpio natywnie renderowane w 4K

Microsoft: gry na Project Scorpio natywnie renderowane w 4K

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 9/19/2016, 2:08 PM

Liczba odsłon: 1996

W czerwcu tego roku, podczas targów E3, Microsoft przedstawił Project Scorpio, nazywając go "najpotężniejszą konsolą w historii". Wciąż nieco enigmatyczny członek generacji Xbox One oferować ma wsparcie dla VR, procesor octa-core i 6 teraflopów mocy, zapewniając płynną grę w 4K. Jak wiemy, mało które urządzenia są w stanie radzić sobie z tą rozdzielczością, a standardem wśród graczy jest dziś jeszcze 1080p. Niebawem ma się to zmienić.

Zapowiedź jeszcze potężniejszego brata Xbox One i Xbox One S pojawiła się na długo przed planowanym wejściem konsoli na rynek, które nie nastąpi wcześniej, niż w wakacje 2017 roku. Microsoft jednak już teraz podsyca ciekawość graczy, opowiadając o wyczekiwanym wsparciu dla gier w 4K. W dzisiejszej rozmowie z USA Today Shannon Loftis, główna menedżer w Microsoft Studios Publishing, podejmuje temat obiecanego wsparcia. "Każda tworzona przez nas gra, którą wydamy w ramach czasowych projektu Scorpio, będzie natywnie renderowana w 4K" - mówi Loftis. Fakt, że do premiery konsoli pozostał blisko rok, daje firmie sporo czasu na upewnienie się, że standard zostanie spełniony zarówno przez Microsoft Studios, jak i przez zewnętrznych deweloperów.

Dodatkowy rok na przygotowanie gier daje Microsoft pewną przewagę nad Sony, który ze swoim niedawno zapowiedzianym PlayStation 4 Pro na rynek wejdzie już w listopadzie. Kluczową funkcją PS4 Pro także jest natywna obsługa 4K w grach, a jak tłumaczy CEO Sony Interactive Entertainment, Andrew House, "większość [gier] będzie skalowana" do rozdzielczości 4K. Na razie trudno jeszcze mówić, która konsola generacji 8.5 (choć niektórzy wystrzegają się takiego podziału) będzie lepsza. Scorpio został zapowiedziany wcześniej i pojawi się później, a Microsoft prócz obietnicy "najpotężniejszej konsoli w historii" nie przedstawił zbyt wielu szczegółów. Sony szybko więc przygotował swoją odpowiedź, z którą na rynek wejdzie w tym roku. Tu także nie jesteśmy pewni, na jakiej zasadzie działać ma skalowanie do 4K. Drugim ważnym czynnikiem jest portfolio gier, które będą zgodne z nowym standardem.

"Naszym celem w Xbox jest dostarczenie najszerszego spektrum gier. Rzeczą numer jeden, o której słyszymy od graczy, jest... wybór" - powiedziała Loftis, dodając, że Microsoft już teraz eksploruje opcje z zakresu VR, które także przypadną w udziale Project Scorpio.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia