Microsoft: Sieci społecznościowe pomagają w pracy

Microsoft: Sieci społecznościowe pomagają w pracy

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 5/28/2013, 9:31 PM

Liczba odsłon: 2648

Według badań przeprowadzonych przez Microsoft dostęp do portali społecznościowych zwiększa efektywność wykonywanej pracy i atmosferę w firmie, szczególnie w Ameryce Południowej.

Sytuacja w miejscu pracy najczęściej wygląda tak, że pracownik siadając przed komputerem ma dostęp do kilku niezbędnych witryn internetowych, klienta poczty e-mail i programów, w których wykonuje swoją pracę. Znaczna część pracodawców w myśl zasady "czas to pieniądz" blokuje dostęp do serwisów społecznościowych i komunikatorów, wymagając od swoich podwładnych bezwzględnego poświęcenia wykonywanej pracy.

Z badań, które przeprowadził Microsoft wynika, że pracownicy mając w miejscu pracy dostęp do sieci społecznościowych i możliwość szerszego kontaktu ze światem czują się lepiej, a przez to efektywniej wykonują powierzone im zadania. Badania zostały przeprowadzone na próbie 9,908 pracowników w 32 krajach. Najważniejszą informacją jest, że 46 procent badanych wyraża przekonanie, że dostęp do m.in. Facebooka i Twittera pomaga im w pracy. W przypadku podziału na regiony Ameryki Łacińskiej, Azji i Europy, odpowiednio 56, 60 i 37 uważa, że dzięki sieciom społecznościowym ich wydajność w pracy faktycznie wzrasta i są one wykorzystywane głównie do kontaktu ze współpracownikami, co ma również wpływ na lepszą atmosferę w pracy. Szczegółowe wyniki można znaleźć na poniższej infografice.

Kliknij powyższy obrazek, aby zobaczyć całą infografikę.

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia