Microsoft Azure zyskał potężnego sprzymierzeńca

Microsoft Azure zyskał potężnego sprzymierzeńca

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/9/2018, 6:38 PM

Liczba odsłon: 684

Z platformy chmurowej Azure korzysta wiele dużych firm, a teraz dołącza do nich Grab, południowoazjatycki lider w transporcie na żądanie, płatnościach mobilnych i usługach online-to-offline. Strategiczne partnerstwo ma przede wszystkim na celu adaptację technologii big data, machine learningu i AI przez Grab, a pierwszym krokiem jest wybór Azure jako preferowanej chmury. Na partnerstwie skorzystają też usługi Microsoftu.

Grab będzie współpracował z Microsoft nad eksploracją nowych mechanizmów uwierzytelniania, takich jak mobilne rozpoznawanie twarzy, wraz z wbudowaną sztuczną inteligencją dla kierowców i klientów. Ma to zastąpić tradycyjne sprawdzanie dowodów tożsamości i pomóc w dopasowaniu obu stron przy rezerwacji. Firma będzie ponadto używać usług analizy danych i rozpoznawania oszustw, aby lepiej prognozować i zapobiegać nieprawidłowym transakcjom na platformie Grab. Zostaną też wykorzystane możliwości przetwarzania języka naturalnego w Microsoft Azure, które zapewnią klientom tłumaczenia w czasie rzeczywistym oraz pomogą w stworzeniu czatbota. Jeśli zaś chodzi o możliwości ML i AI, zasilą one "silnik rekomendacji" Grab, który analizuje dane i zachowania użytkowników, by dostarczać spersonalizowanych rekomendacji usług i zawartości w aplikacji Grab. Dość ciekawe zastosowanie znajdzie też technologia rozpoznawania obrazów (computer vision), która pozwoli użytkownikom np. zrobić zdjęcie miejsca, w którym się znajdują, a następnie przeanalizuje je i przekaże adres kierowcy. ML pomoże też w poprawie jakości i tworzenia map przez Grab.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, na partnerstwie skorzysta też Microsoft. Zacznijmy od integracji z Outlook. Grab wprowadzi tu swój dodatek, umożliwiający bookowanie przejazdów na żądanie oraz ich integrację z kalendarzem. Grab będzie również testował aplikację Microsoft Kaizala w jej programie pilotażowym. Jak wiadomo, Microsoft pracuje z wieloma partnerami z branży motoryzacyjnej i chętnie integruje swoje usługi (chmura obliczeniowa dla pojazdów autonomicznych, asystentka Cortana, pakiet Office etc.) z wbudowanymi komputerami. Grab pomoże w tych wysiłkach w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Ostatnią z podanych form integracji będzie program lojalnościowy między Microsoft Rewards Gift Cards a Grab Rewards.