Mercedes-Benz szkoli pracowników z użyciem HoloLens

Mercedes-Benz szkoli pracowników z użyciem HoloLens

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 8/7/2018, 5:26 PM

Liczba odsłon: 1051

Na kwietniowych Targach Hanowerskich (Hannover Messe) Mercedes-Benz pokazywał, jak używa HoloLens, aby poprawić efektywność montażu hamulców i produkcji silników. Centrum szkoleniowe Mercedes-Benz jest teraz wyposażone w ponad 100 egzemplarzy gogli rzeczywistości mieszanej i jest wykorzystywane do tworzenia bardziej wciągających sesji szkoleniowych. Uczestnicy szkolenia przy pomocy HoloLens mogą oglądać modele 3D pojazdów i ich wewnętrznych części, co pozwala im zobaczyć i zrozumieć skomplikowane elementy w przekładniach, hamulcach i innych komponentach.

HoloLens

Jakie są zalety wykorzystania nowych technologii w szkoleniach? "Jeden z uczestników naszego szkolenia, specjalista sprzedaży, powiedział nam, że HoloLens pozwoli mu ograniczyć się do tylko jednego samochodu w swoim salonie" - mówi Ralf Krieger z Mercedes-Benz. "Przedstawił wizję, że używając HoloLens, jego klienci będą mogli dotknąć fizycznego samochodu, ale poprzez mieszaną rzeczywistość również zobaczyć, jak wyglądałby ten sam model, gdyby potrzebowali innych elementów wyposażenia". Nie jest zatem szczególnie istotne, czy HoloLens używany jest w szkoleniach, czy w salonie sprzedażowym. Potrafi on rzutować holograficzne nakładki na fizyczne modele aut (lub innych obiektów), by nie trzeba było za każdym razem dokonywać zmian w świecie fizycznym.

Serwisanci, którzy zakładają gogle, mogą spojrzeć na rzeczywisty pojazd Mercedesa, skierować uwagę na silnik i wykonać gest, by holograficzny model tego pracującego silnika pojawił się już obok samochodu. Mercedes-Benz korzysta również z HoloLens, aby poprawić doświadczenia klientów. Klienci mogą załadować bagażnik dachowy wirtualnymi torbami lub akcesoriami sportowymi, takimi jak choćby narty, by zobaczyć, ile mogą przewieźć na dachu sedana klasy E.

"Kiedy rozmawiasz z załogą serwisową w sprzedaży, chcą oni używać technologii tylko, kiedy widzą w niej wartość" - mówi Walter Bauch. "Jeśli nie możesz tego zapewnić, w ogóle nie przekonasz ich do używania nowej technologii".