Kiepsko zrobiona gra wideo. Giganci big tech krytykują Metaverse

Kiepsko zrobiona gra wideo. Giganci big tech krytykują Metaverse

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 10/27/2022, 5:09 PM

Liczba odsłon: 1335

Meta (dawniej Facebook) wiele inwestuje w metaverse, ale sporo gigantów branży jest sceptycznie nastawionych do całej idei. Na konferencji WSJ Tech Live poproszono liderów o zdefiniowanie tej technologii. Szef Xboksa stwierdził, że to "kiepsko zrobiona gra wideo". Inni również nie byli zbyt łaskawi.

Phil Spencer, szef Microsoft Gaming, nie wspomniał co prawda, że chodzi konkretnie o produkt Mety, jednak wyraził rozczarowanie tym, jak jest on używany jako nudne miejsce spotkań profesjonalistów, co jest akurat zastosowaniem promowanym przez firmę Marka Zuckerberga. Twórcy gier wideo mają niesamowitą możliwość budowania fascynujących światów, w których chcemy spędzać czas. Dla mnie budowanie metaverse, który wygląda jak sala konferencyjna... Po prostu uważam, że to nie jest miejsce, w którym chcę spędzać większość czasu — powiedział Spencer.

Podobne nastawienie ma Evan Spiegel, CEO Snap, który definiuje metaverse przez pryzmat obecnych doświadczeń dostępnych dla użytkowników. Nazywa on je życiem wewnątrz komputera i mówi: ostatnią rzeczą, którą chcę robić, kiedy wracam do domu z pracy po długim dniu, jest życie wewnątrz komputera. Z kolei Bob Chapek, CEO Disney, widzi to inaczej: zwykle nie używamy tego słowa [metaverse], ponieważ dla nas jest to duże, szerokie pojęcie. Dla nas to opowiadanie historii nowej generacji.

Inni liderzy branży big tech wyrazili bardziej bezpośrednie niezadowolenie z obecnych prac Mety nad kontrowersyjną technologią. Phil Libin, CEO All Turtles i mmhmm, sam siebie nazywa hejterem metaverse i mówi, że wizja metaverse'u Facebooka jest... tak głupia, że aż mi smutno. To nic nie osiąga. Powód jest trudny do zdefiniowania, ponieważ taka głupota powinna być czerwoną flagą.

Jeszcze coś innego w metaversie dostrzega CEO Activate, Michael J. Wolfe, według którego technologia ta będzie prowadzić do nowego paradygmatu technologicznego. Wyjaśnia on dalej, że gry to proto metaverse, a nawet pokazuje klip z Call of Duty Modern Warfare (ten powyżej) ukazujący cyfrowego bliźniaka Amsterdamu. I chociaż grafika w grze robi duże wrażenie, to nie jest to raczej kierunek, w którym zmierza obecnie firma Zuckerberga.