Jak wyłączyć szybkie przełączanie użytkowników

Jak wyłączyć szybkie przełączanie użytkowników

 Łukasz Klimkiewicz
Łukasz Klimkiewicz
10:00
27.11.2018
0 komentarzy
262 wyświetlenia

Windows 10 wyposażony jest w funkcję szybkiego przełączania użytkowników. Dzięki temu możliwa jest zmiana konta użytkownika bez konieczności zapisywania zmian w pracy, zamykania aplikacji i wylogowywania się. To przydatna funkcja na urządzeniach, z których korzysta kilka osób, ale jak wszystko - ma też swoje wady. Aktywne konto użytkownika, jeżeli nawet nie korzysta on z komputera, wciąż wykorzystuje zasoby urządzenia (procesor, pamięć RAM), co może mieć negatywny wpływ na szybkość działania komputera. Poza tym niemożliwe jest również wyłączenie urządzenia.

Jeżeli więc uznamy, że funkcja szybkiego przełączania użytkowników jest dla nas zbędna, możemy ją wyłączyć. W tym poradniku opiszemy, jak to zrobić.

Edytor lokalnych zasad grupy - dla Windows 10 Professional i Enterprise

  1. Otwieramy wyszukiwarkę systemową i wprowadzamy frazę Zasady grupy. Wybieramy pierwszy wynik wyszukiwania.
  2. Przechodzimy do poniższej lokalizacji:
    Konfiguracja komputera > Szablony administracyjne > System > Logowanie

  3. Odnajdujemy element o nazwie Ukryj punkty wejścia do szybkiego przełączania użytkowników i klikamy go dwukrotnie.
  4. Zasady grupy Windows 10

  5. W nowym oknie edycji zasady zaznaczamy opcję Włączone, co aktywuje działanie elementu. Zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.

Zasady grupy Windows 10

Po wykonaniu tych kroków konieczne będzie ponowne uruchomienie urządzenia. Następnie w przypadku chęci zmiany konta użytkownika, konieczne będzie zapisywanie swojej pracy, pełne zamykanie aplikacji i wylogowywanie się z systemu.

Edytor rejestru - dla Windows 10 Home

Użytkownicy Windows 10 w wersji Home nie mają dostępu do Edytora lokalnych zasad grupy, ale funkcją szybkiego przełączania użytkowników mogą zarządzać z poziomu Edytora rejestru.

  1. Otwieramy wyszukiwarkę systemową i wprowadzamy frazę Edytor rejestru. Wybieramy pierwszy wynik wyszukiwania.
  2. Przechodzimy do poniższej lokalizacji:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

  3. Wolne pole przy liście elementów klikamy prawym przyciskiem myszy, rozwijamy menu Nowy i wybieramy pozycję Wartość DWORD (32-bitowa).
  4. Edytor rejestru Windows 10

  5. Nowemu kluczowi nadajemy nazwę HideFastSwitching.
  6. Utworzony przed chwilą klucz klikamy dwukrotnie lewym przyciskiem myszy i w sekcji Dane wartości zmieniamy z 0 na 1. Zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
  7. Edytor rejestru Windows 10

Po wykonaniu wszystkich kroków należy ponownie uruchomić komputer. Następnie w przypadku chęci zmiany konta użytkownika konieczne będzie zapisywanie swojej pracy, pełne zamykanie aplikacji i wylogowywanie się z systemu.


Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

Źródło:

Polecamy również w kategorii Konta użytkowników w Windows 10

Komentarze

Skomentuj

Autor