Jak włączyć Narratora w Windows 10?

Jak włączyć Narratora w Windows 10?

Autor: Krzysztof Sulikowski

Opublikowano: 12/19/2018, 12:00 PM

Liczba odsłon: 4787

Narrator jest czytnikiem ekranowym, który do systemu Windows dołączany jest od wydania Windows 2000. Jak głosi podstawowy opis aplikacji: Narrator ułatwia korzystanie z komputera osobom niewidomym lub niedowidzącym, umożliwiając wykonywanie typowych zadań bez użycia myszy. Aplikacja pozwala odczytywać elementy wyświetlane na ekranie, takie jak tekst i przyciski, oraz wchodzić z nimi w interakcję. Za pomocą Narratora możesz czytać i pisać wiadomości e-mail, przeglądać Internet oraz pracować nad dokumentami. Prawdziwą rewolucję Narrator przeszedł w Windows 10, gdzie w każdej dużej aktualizacji otrzymuje on nowe funkcje, możliwości i integracje - pisaliśmy o nich choćby przy okazji wydań April 2018 Update czy Creators Update. Dziś zajmiemy się nie tyle jego wyszukanymi funkcjami, co sprawą podstawową - jak w ogóle włączyć Narratora? Otóż istnieje kilka sposobów.

Jak włączyć Narratora w Ustawieniach?

  1. Otwieramy aplikację Ustawienia, oznaczoną w menu Start ikoną koła zębatego.
  2. Wchodzimy do kategorii Ułatwienia dostępu, a następnie do zakładki Narrator.
  3. Znajdujemy ustawienie Użyj Narratora do czytania i interakcji ze swoim urządzeniem i ustawiamy jego przełącznik na pozycjęWłączone.
  4. Jak włączyć Narratora

  5. Dodatkowo możemy zaznaczyć niżej dwie opcje: Uruchom Narratora po zalogowaniu i Uruchom Narratora przed logowaniem dla wszystkich użytkowników.

Jak włączyć Narratora w Panelu sterowania?

  1. Otwieramy menu Start i zaczynamy pisać "panel". Klikamy najlepszy wynik, czyli Panel sterowania (możemy też kliknąć przycisk Otwórz).
  2. Jak włączyć Narratora

  3. Gdy otworzy się okno Panelu sterowania, klikamy kolejno: Ułatwienia dostępu > Centrum ułatwień dostępu.
  4. W sekcji Szybki dostęp do typowych narzędzi znajdujemy przycisk Uruchom Narratora i klikamy go.
  5. Jak włączyć Narratora

Jak włączyć Narratora za pomocą skrótu klawiszowego?

    Aby włączyć Narratora na naszym koncie użytkownika, wykonujemy na klawiaturze skrót WIN + Ctrl + Enter. Aby wyłączyć Narratora, używamy skrótu Caps Lock + Esc.

Jak włączyć Narratora na ekranie logowania?

  1. Będąc na ekranie logowania do systemu Windows 10, w prawym dolnym rogu ekranu odnajdujemy trzy ikony.
  2. Klikamy środkową ikonę (Ułatwienia dostępu), po czym otworzy się wysuwane menu.
  3. Pierwszą opcją w tym menu powinien być Narrator. Ustawiamy jego przełącznik na pozycjęWłączone, klikając go.
  4. Jak włączyć Narratora

Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia