Menu kategorii
  • Jak utworzyć udostępnioną skrzynkę pocztową

    Jak utworzyć udostępnioną skrzynkę pocztową

     Amadeusz Labuda
    Amadeusz Labuda
    00:00
    09.12.2017
    2445 wyświetleń

    Podczas pracy w grupie bardzo przydatne okazuje się posiadanie wspólnego adresu pocztowego. Umożliwia to między innymi wysyłanie firmowej, niespersonalizowanej korespondencji oraz łatwy kontakt więcej niż jednego z pracowników z klientem/firmą zewnętrzną. Skrzynka tego typu to także świetne miejsce do przechowywania zajmujących niewiele materiałów takich jak dokumenty, które można później bez problemu przekazać dalej. Co istotne, jeżeli udostępniona skrzynka pocztowa zawiera mniej niż 50GB danych, nie jest konieczne przypisywanie do niej jakiejkolwiek licencji. Niestety, rozwiązanie to ma również swoje minusy – korzystając z tego typu adresu pocztowego, nie można wysyłać szyfrowanych wiadomości e-mail ani operować nim bezpośrednio z poziomu aplikacji Outlook dostępnej na systemach innych niż Windows. W tym krótkim poradniku poruszymy kwestię tworzenia takiej skrzynki pocztowej. Zaczynajmy!

    Aby utworzyć udostępnioną skrzynkę pocztową:

    1. Logujemy się do Office 365 danymi konta o uprawnieniach administracyjnych.
    2. Przechodzimy do kategorii Administracja, gdzie następnie z listy po lewej stronie rozwijamy pozycję Grupy i klikamy Udostępnione skrzynki pocztowe.
    3. Przed naszymi oczami ukaże się lista zawierająca rozpiskę wszystkich aktywnych udostępnionych skrzynek pocztowych – o ile oczywiście takowe istnieją. W górnej części okna znajdujemy pozycję Dodaj skrzynkę pocztową, po czym klikamy ją.
    4. Z prawej strony ekranu wysunie się ekran służący wprowadzeniu nazwy tworzonej właśnie skrzynki. W pierwszym polu od góry wpisujemy więc pożądaną nazwę, pole dolne zaś zostanie automatycznie uzupełnione, gdy do niego przejdziemy. Oczywiście możemy zmienić sam adres, należy przy tym jednak pamiętać, że nie może on zawierać polskich znaków. Aby kontynuować, należy kliknąć Dodaj.
    5. Na tym etapie udostępniona skrzynka pocztowa jest już utworzona i niemal gotowa do działania. Pozostało jedynie przypisać do niej członków organizacji. W tym celu wybieramy widoczną na ekranie pozycję Dodaj członków do tej skrzynki pocztowej.
    6. W następnym ekranie klikamy Dodaj członków, po czym zaznaczamy wybrane pozycje z wyświetlonej listy (poprzez zaznaczenie przypisanych im okienek wyboru). Aby zapisać zmiany, wystarczy kliknąć Zapisz.
    7. Gdy już to zrobimy, wyświetlona zostanie informacja obwieszczająca, iż wprowadzenie zmian w życie może zająć nawet do 60 minut. Aby zakończyć całą procedurę, wystarczy wybrać Zamknij.

    Udostępniona skrzynka pocztowa


    Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z innymi!

    Źródło:

    Polecamy również w kategorii Administracja