Jak usunąć zbędne spacje?

Jak usunąć zbędne spacje?

Autor: Łukasz Klimkiewicz

Opublikowano: 9/7/2015, 12:00 AM

Liczba odsłon: 8077

Może się zdarzyć, że w trakcie pracy z programem Excel 2016 spotkamy się z arkuszem, którego dane w którejś z kolumn posiadają wiele zbędnych spacji. Usunięcie ich ręcznie jest zadaniem czasochłonnym, dlatego arkusz Excel 2016 wyposażony jest w funkcję, która zrobi to za nas.

Na potrzeby poradnika przygotowaliśmy prosty arkusz, wypełniony danymi, które posiadają zbędne spacje. Przedstawia go poniższy zrzut ekranu.

Dane osobowe w arkuszu, zawierające zbędne spacje

Teraz, aby usunąć te zbędne spacje, przez które arkusz nie wygląda estetycznie, postępujemy według kolejnych kroków:

  1. Zaznaczamy komórkę B2.
  2. Wpisujemy formułę =USUŃ.ZBĘDNE.ODSTĘPY(A2) i zatwierdzamy klawiszem ENTER.
Zastosowanie funkcji w arkuszu

Na powyższym zrzucie ekranu widzimy, że spacje z komórki A2 zostały usunięte. Teraz, aby funkcja działała w pozostałych komórkach, za pomocą uchwytu przeciągania zaznaczały resztę zakresu, czyli do komórki B6.

Zastosowanie funkcji w arkuszu

Następnie należy zamienić formułę na wartości:

  1. Za pomocą kombinacji klawiszy CTRL + V kopiujemy zakres komórek B2:B6.
  2. Zaznaczamy zakres komórek w pierwszej kolumnie A2:A6.
  3. Otwieramy menu kontekstowe za pomocą prawego przycisku myszy.
  4. Przechodzimy do menu Wklej specjalne.
  5. W sekcji Wklej wartości wybieramy opcję 123 (pierwsza z lewej).
  6. Menu wklejania specjalnych elementów do arkusza
  7. Usuwamy zawartość drugiej kolumny z danymi zapisanymi w postaci formuły w zakresie B2:B6.

Efekt przedstawia poniższy zrzut ekranu.

Dane osobowe bez zbędnych spacji
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży
Jak wykorzystać Copilot w codziennej pracy? Kurs w przedsprzedaży

Wydarzenia